Minden jel szerint a Citroën nem szünteti meg a Cactus gyártását, mindössze átalakítják és elektromos hatchback változatban tér majd vissza. Minden bizonnyal nem fog annyira kihívó külsővel rendelkezni, mint az eredeti Cactus, azonban a hasmagasság megmaradhat. A Citroën Cactus egy egészen furcsa jelenség az európai utakon, főleg a facelift előtti modell, azonban amint leáll a gyártása, nem lesz közvetlen utódja, nem fogja a Citroën azonnal lecserélni egy új modellre. A hírek alapján az autógyártó nem fogja folytatni egyik modell gyártását sem, egy teljesen új, hatchback elektromos változattal térnek majd vissza a „kaktuszok” az európai utakra.
Az Autocar interjút készített a Citroën termékfőnökével, Laurence Hansennel, aki azt mondta, hogy az új modell „megfelel majd az ügyfelek elvárásainak. Nem egy tipikus ferdehátú formaterv less, hanem egy teljesen új sziluett jelenik majd meg az utakon.”
Ami érdekes az új, kicsi és teljesen elektromos Citroënnel kapcsolatban az az, hogy nem lesz egyenértékű a Peugeot autóival. Az új Cactus megjelenése várhatóan ebben az évben megtörténik, együtt egy nagyobb, tágasabb Spacetourer minibusszal, amely szintén elektromos lesz. Mindkét modell az e-CMP platform különböző változataira fog épülni, ugyanarra a platformra, mint a Peugeot e-208, az Opel Sorsa-E és a DS Crossback E-Tense modellek. A forrás ugyancsak idézi Vincent Cobee-t, a Citroën új CEO-ját, aki azt nyilatkozta, hogy az új elektromos hatchback egy rendkívüli fontosságú termék lesz számukra az európai piacon. Az új modellel kapcsolatban a következőket mondta:
„Az autót minden tekintetben átjárja a Citroën szelleme, a formatervezés, az innováció és a kényelem az eddig megszokott lesz. Tehát számunkra ez az autó az egyik a három vagy négy létfontosságú pillérből, ami a Citroën jövőjét jelenti. A Citroën hatalmas legitimitással rendelkezik ebben a szegmensben, nekünk van a legnépszerűbb ügyfélbázisunk. Valószínüleg le voltunk maradva innováció terén a jelenlegi jármű esetében (C4 Cactus), tehát megtesszük azokat a lépéseket, amelyeknek hála átfogóbb és vonzóbb lesz az új autó ebben a szegmensben.”
Ami a dizájnt illeti, az új autó kevésbé lesz hivalkodó, nem lesz olyan megosztó, mint a C4 Cactus volt. Az új modell egy kissé régimódibb, hagyományosabb kialakítású lesz azért, hogy a lehető legtöbb vásárló számára vonzóvá tegyék.
Cobee a dizájnt illetően a következőket mondta:
„Mi Citroënként már most is referenciának számítunk a komfort terén – utazási élmény, ülések, hantszigetelés –, szóval az »elektromosítás« több, mint jogszabályi kötelezettség. Ez egy alkalmat teremt egy újabb szint eléréséhez a közlekedés kényelme szempontjából.”
Mindezen hírek nagyon ígéretesnek tűnnek, mivel a mechanikusan működő Peugeot e-208 már most nagyon sok dicséretet kapott az autóipari sajtó részéről, mivel ötvözi a hagyományos autózást, a formatervezést és a vezetési dinamikát az elektromos világgal. Ez a Citroën mindenbizonnyal inkább komfortorientált less, mintsem a márka zászlóshajója.
A kémfotók alapján érdemes megjegyezni, hogy a lencsevégre kapott prototípus egy magas hasmagasságú, coupe stílusú crossover volt, egy olyan modell, ami várhatóan elérhető lesz a hagyományos, hibrid és tisztán elektromos meghajtással is. Jelenleg nem egyértelmű, hogy az idén debütáló modell pontosan melyik less, és hogy ennek az álcázott prototípusnak az elektromos változata lesz, vagy egy teljesen más modell. Mindenesetre kijelenthető, hogy egy C4 Cactus árához közel álló, hasonló felszereltségű, de sok tekintetben fejlettebb, modernebb elektromos modell számára jelentős hely van a piacon, mivel jelen pillanatban sincs túl sok megfizethető árú elektromos crossover a kínálatban.