A kevés töltő az oka az alacsony EV-eladásoknak

0

Legalábbis a Peugeot vezérigazgatója szerint csak az igazán elhivatott zöldek opciója az elektromos autó, az emberek nem vesznek e-járműveket, ennek pedig a fejletlen töltőhálózat a legfőbb oka. Carlos Tavares, Európa második legnagyobb autógyártójának vezetője a héten elmondta:  

„Támogatások nélkül az e-autók kereslete összeomlik. Jelenleg elektromos járműveinket zöldfüggőknek adjuk el.”

Tavares azon a konferencián beszélt erről, melyet a törölt Genfi Autószalon helyett rendeztek meg.

„Amikor a piac töröl bizonyos támogatásokat, a kereslet összeomlik. A továbbiakban a csata abban fog rejleni, hogy a zéró-kibocsátású járművek megfizethetővé váljanak 2025-ig.” – folytatta.

Körülbelül egy éven belül a PSA valószínűleg egyesülni fog a Fiat Chryslerrel (FCA), és Tavares vezetésével a világ negyedik legnagyobb gépjárműgyártójává növi ki magát. Az összeolvadt PSA-nak és Fiat Chryslernek 14 márkája lesz, magában foglalva például a Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Jeep és DS gyártókat.

A Reuters cikke szerint felsorolta azokat az okokat a vezér, melyek miatt az átlagos, potenciális vásárlók nem vesznek EV-t, ezek pedig a következők:

  • a töltőhálózat rendkívüli fejletlensége,
  • korlátozott hatótáv,
  • a villamosenergia hosszú távú bizonytalan ára.

Tavares elmondta, hogy a Peugeot járműplatformjait úgy fejlesztették ki, hogy a belső égésű motorok mellett hibrid- és tisztán elektromos hajtásokat egyaránt használni tudjanak. Mindezt azért, hogy minél agilisabb módon alkalmazkodni tudjanak ahhoz, amit a fogyasztók elvárnak.

A PSA eddig 2020-ra egyetlen e-autó, a Peugeot 208 EV érkezését jelentette be, de komoly fázisban van a 2008 elektromos változatanak ügye is. Ennek ellenére Tavares úgy véli, hogy a PSA-csoport jó úton halad a 2020–21-re vonatkozó EU-s kibocsátási kvóta teljesítésében. A cégcsoport jelenleg a következő márkájú járműveket árusítja: Peugeot, Citroen, DS és Opel-Vauxhall. A siker jeleként rámutattak az Opel-flotta szén-dioxid-kibocsátásának 2019. évi 209 g-os csökkenésére, amelyet olyan modellek hatékonyabb platformra való áthelyezésével oldottak meg, mint például a Corsa, melyből szintén érkezik idén a tisztán elektromos városi autó. Ez lényegében a Peugeot elektromos kisautójának testvérmodellje lesz.

Januárban azonban a PA Consulting azt jósolta, hogy a konszern CO2-kibocsátasi csökkenése 4 grammal elmarad a 2021-es 91,6 g/km-es célkitűzéstől. Ha ez tényleg így lesz, a tanácsadó cég szerint 938 millió euró bírságot kell majd fizetniük. 2018-ban Tavares azt nyilatkozta, hogy a márka minden modellje 2025-re elektromos lesz. Ez azért merész kijelentés, de az már kezd egyértelművé válni, hogy a PSA minden egyes márkája 2021-re legalább egy EV-t be fog vezetni flottájába.

Az FCA-nak nincs konkrét terve az e-autókkal kapcsolatban, így nekik a PSA-val való egyesülés egyértelműen segíthet ebben a tekintetben. Az egyesülő társaság az akkumulátorokat két gyárból fogja beszerezni, a Total olajvállalattal együttműködve.

„Új társaságunkat meg akarjuk védeni az akkumulátorellátással járó stratégiai problémáktól.” –mondta Tavares.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”