Honda e – nagy teljesítményű, elektromos hajtáslánc – 4. rész

0

A Honda e dinamikus mozgatásáról a Honda kipróbált elektromos hajtáslánctechnikái gondoskodnak. A nagy teljesítményű villanymotor kimagasló forgatónyomatékot ad le, mindazonáltal kategóriájának egyik legkisebb erőforrása. A 17 colos kerekeken gördülő Honda e Advance modellváltozat 154 LE-t (113 kW-ot) és 315 Nm-t szabadít a kerekekre, így álló helyzetből mindössze 8,3 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára. A 136 LE-es (100 kW-os) belépőmodellnél szintén 315 Nm-rel számolhatnak a tulajdonosok, a százas sprinthez pedig csupán 9,0 másodperc szükségeltetik.

A 35,5 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag súly/kapacitás aránya egészen kivételes, erről árulkodik, hogy villámtöltővel 30 perc alatt 80%-ra tölthető, a Honda e hatótávolsága pedig eléri a 222 kilométert (WLTP szabvány szerint). A 17”-os kerekekkel fölszerelt Honda e Advance hatótávja eléri a 210 km-t – WLTP szabvány szerint, egy töltéssel.

A Honda e nagy merevségű karosszériaszerkezetének összeállításakor a nagy szakítószilárdságú, kis tömegű anyagok kerültek előtérbe, hozzájárulva a kifinomultsághoz és a menetkomfort fokozásához. Így jött létre az ideális platform, ami a futómű és a kormányzás finomhangolását is lehetővé tette, ezáltal nagyban hozzájárul dinamikus vezetési élményhez. A menetbiztonság ugyancsak nagy hangsúlyt kapott, ezért három-három energiaelnyelő nyúlvány került az akkumulátorcsomag két oldalára, és szintén energiaelnyelő, a  gyalogosokat is védő motorháztető.

Nagy teljesítményű akkumulátorcsomag villámtöltéssel

A Honda e ún. villámtöltő funkcióval érkezik, ami annyit tesz, hogy CCS2 rendszerű, egyenáramú, töltővel mindössze 30 perc alatt 80%-ra tölthető. Az ultramodern technológiával a Honda e hatótávolsága meghaladja a 222 kilométert (WLTP szabvány szerint), s mivel villámgyorsan újratölthető a lemerült akkumulátor, az elővárosokból ingázóknak is eszményi társa lehet. 

Használati értékét és sokoldalúságát tovább emeli, hogy a nagy teljesítményű, megbízható, 35,5 kWh-s, lítium-ion akkumulátor Type 2-es, váltakozó áramú töltővel is feltölthető, nem csak CCS2 típusú, egyenáramú készülékkel. Előbbivel – 7,4 kW-os teljesítmény esetén – 4,1 óra a feltöltés.

Az egyszerű, letisztult Honda e töltőcsatlakozója a motorháztető közepére került, így az autó mindkét oldaláról elérhető. Fedelét a hagyományos slusszkulccsal és a My Honda+ alkalmazással egyaránt nyithatja a tulajdonos, s hogy mindig tisztában legyen az akkumulátor állapotával, a csatlakozóaljzatot megvilágító LED színe a töltöttségi fokról is árulkodik. 

Emellett a lítium-ion akkumulátorokkal kapcsolatos értékeket is megosztja, méghozzá nem is akármilyen formában, tudniillik az áramfelvétel és a töltöttség szintjét is a pilóta elé tárja. Ezek az adatok a My Honda+ alkalmazással is ellenőrizhetőek, sőt a különleges szoftverrel távolról is elindítható, illetve leállítható a töltés. Mindemellett előre beprogramozható a töltések időpontja, s átküldhető a mobilkészülékről az autó vezérlőegységének.

Maga az akkumulátorcsomag folyadékhűtésű, és melegítésére is lehetőség van, ha az időjárási viszonyok megkövetelik.

Hogy az akkumulátor még hatékonyabb lehessen, a Honda szakemberei kifejlesztettek egy speciális hőmérséklet-szabályozó rendszert, ami az időjárási viszonyoknak megfelelőn hűti és fűti a telepeket, ezáltal rendkívül hideg és meleg időben is maximalizálja a hatótávolságot. Az aktív hűtés további hozadéka, hogy a Honda e gyakrabban kapcsolható villámtöltőre.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!