A Renault a 2019. év végi jelentésében megemlítette, hogy 2020-ban tervezik elindítani a teljesen elektromos Renault Twingo gyártását, és később, 2021–2022-ben pedig érkezni fog a teljesen elektromos Dacia is.
Az eredeti híresztelések arról szóltak, hogy a Dacia Duster fog kapni egy elektromos változatot is, most viszont biztosra vehető, hogy egy teljesen új autóval készül a Renault. A gyártó csak „Dacia Urban City car” néven hivatkozik az új elektromos autóra, ami arra enged következtetni, hogy egy Sanderohoz hasonló méretű autóval fognak előrukkolni a franciák.
Arról is szóltak hírek, hogy az első elektromos Dacia a Renault City K-ZE átalakított változata lesz, ami egy kizárólag Kínában elérhető teljesen elektromos crossover és a 2018-as Párizsi Autószalon keretében volt bemutatva. Ezen spekulációk valószínűleg igaznak bizonyulnak majd, mivel a K-ZE jelenleg is hasonlít egy Daciához, ami azt a feltételezést támaszthatja alá, hogy a Renault már kezdetektől fogva úgy tervezte az autót, hogy mindkét márka égisze alatt eladható legyen.
A „Dacia Urban City car” specifikációi hasonlóak lesznek vagy akár teljesen megegyeznek majd a K-ZE-vel. Ebbe beletartozik egy nem túl erős, 45 LE elektromos motor, aminek a maximális nyomatéka 125 Nm, és egy 26,8 kWh akkumulátor. Várható végsebessége 105 km/h.
A hatótávja sem lesz valami nagy, a régi NEDC ciklus alapján 271 km, viszont a WLTP szabvány alapján inkább 200 km alatti hatótávra számíthatunk, de inkább esélyes a 100 mérföldes hatótáv, vagyis 160 km.
A gyártás tekintetében ugyancsak vannak már spekulációk, ezek alapján úgy, ahogy a K-ZE, a Dacia első teljesen elektromos autója is Kínában lesz gyártva és onnan lesz Európába szállítva. Tehát nem a romániai gyár fogja előállítani az autókat.
Az a hír, hogy a K-ZE meg fog érkezni Európába is, már nem új. 2019-ben Olivier Murguet, a Renault eladási menedzsere megerősítette, hogy ez a modell is meg fog jelenni az „öreg kontinensen”, és ez csak az első lépés lesz a Renault részéről. Azt is megemlítette, hogy mielőtt Európába érkezne az autó, át fogják tervezni, hogy megfeleljen az európai biztonsági előírásoknak és a töltő is azonos legyen az Európában használtakkal. Azt is megerősítette, hogy más név alatt fog megjelenni Európában. Ezekre a kérdésekre az automobilwoche.de interjújában adott válaszokat, még 2019-ben.
Végül, de nem utolsó sorban, az ár. A Dacia jelenleg is arról ismert leginkább az európai piacokon, hogy nagyon alacsony áron kínál autókat, amivel minden riválisát legyőzte, legalábbis ami az árat illeti. Ebből tehát lehet következtetni, hogy a leendő elektromos Dacia hasonlóan kedvező áron fog megjelenni. Az eddigi hírek alapján 15 000 euró körüli áron lehet majd hozzájutni az autóhoz. Ez valóban alacsonyabb a riválisok által kínált árnál, mivel egy VW e-Up! is 20 000 eurónál kezdődik. Mindenesetre azt is fontos megjegyezni, hogy a 15 000 eurós ár jóval magasabb, mint amennyiért a kínai piacon jelenleg kapható a K-ZE, mivel ott mindössze 8000 euróért már hozzá lehet jutni.
Természetesen az alacsony ár kompromisszumokat is jelent, az első elektromos Dacia feltehetően nem fog semmiben kiemelkedni minőség terén a többi modellhez képest, alacsony hatótávval fog rendelkezni – így leginkább csak városi környezetbe lesz használható –, nem fog gyorstöltési lehetőséggel rendelkezni és a motorteljesítmény terén is el fog maradni az átlagtól.