Az elismert autós újságíró Dan Edmund a közelmúltban sok időt töltött együtt a Porsche Taycan Turboval. Ezalatt az idő alatt figyelmet fordított az autó hatótávjának tesztelésére is és az ő mért eredményi kissé eltérnek az EPA által meghatározottaktól.
Edmund szerint az autó 460 km megtételére is képes jócskán felülmúlva az EPA által mért nagyjából 320 kilométert, ami egy nem elhanyagolható, körülbelül 30 százalékos eltérés.
„Számos alkalommal vezettem elektromos autót, így nem rémiszt meg ez a hatótáv dolog, ráadásul az eredetileg megadott 320 km-es hatótávtól sem riadtam meg. Azonban számomra világossá vált, hogy a Taycan Turbo valódi értékei egyszerűen jobbak, mint az EPA által megadottak.”
„Az én eredményem 460 km volt városi körülmények között”
Korábban szóltak arról a hírek, hogy az EPA meglepően kevés hatótávolságot állapított meg a Porsche Taycan esetében, nagyjából 320 kilométert. Azóta azonban többen bizonyították, hogy ez valóban nagyon kevés. A Nextmove csapata által elvégzett tesztben a Taycan Turbo S hatótávolsága majdnem ugyan annyi volt, mint a Tesla Model 3-é.
Tom Moloughy, egy másik újságíró, akinek volt lehetősége tesztelni az autót, így írt róla:
„Nagyon csalódott voltam. amikor kijöttek az EPA adatok, mivel ennél sokkal többet vártam az első elektromos Porsche esetében.” „Meg akartam tudni, hogy az EPA adatok mennyiben felelnek meg a valóságnak, el akartam vinni az autót egy hosszabb próbakörre.”
Moloughy eredményei a következők voltak: 4,76 km/kWh volt a fogyasztás egy 700 km-es túrán. Ha ezt az eredményt megszorozzuk a Taycan használható akkumulátor-kapacitásával, akkor 400 km-es hatótávot kapunk. Moloughy hozzatette, hogy az utat hideg, esős körülmények között tette meg és szerinte ennél jobb eredményt is elérhetett volna.
Talán ezek a beszámolók elegendők arra, hogy belássuk, az EPA valóban alulértékelte a Porsche első elektromos autójának hatótávját. Tehát bebizonyosodott, hogy a Tesla valóban méltó ellenfelet kapott többféle tekintetben is.