A BMW is új aerodinamikai keréktárcsákon kísérletezik

0

Napjaink autóiban a keréktárcsák és az általuk generált légáramlatok akár 30 százalékban is befolyásolhatják a lemezek mögött dolgozó hajtáslánc-technológiák hatékonyságát. A 2020-ban debütáló BMW iX3 alatt éppen ezért a BMW „aerodinamikai keréktárcsáinak” új, továbbfejlesztett változata is bemutatkozik: a bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású SAV (Sports Activity Vehicle) modelljének belső hatékonyságát alumíniumból készült, egyedi légterelő betétekkel kiegészített felnik fokozzák.

Azon túl, hogy a BMW X3 belsőégésű erőforrással szerelt modelljeihez képest mintegy 5 százalékkal csökkentik a BMW iX3 légellenállását, a BMW új „aerodinamikai keréktárcsái” könnyebbek is elődjeiknél: a kerékjáratokban kialakuló légáramlatok további optimalizálásával párhuzamosan az újdonságok 15 százalékkal alacsonyabb tömeggel terhelik meg a futóművet. Mindez együttesen azt is eredményezi, hogy a BMW iX3 kombinált 100 kilométerre vetített energiafogyasztása 2 százalékkal – 0,4 kilowattórával – tovább csökken, amelynek köszönhetően az emisszió nélkül közlekedő modell egyetlen feltöltéssel megtehető, tisztán elektromos hatótávolsága 10 kilométerrel nő. Az új „aerodinamikai keréktárcsákból” a BMW számtalan kialakítást tesz elérhetővé ügyfelei számára.

A BMW iX3 debütálását követően az új felniket 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 is megörökli.

A BMW iX3 „aerodinamikai keréktárcsái” a könnyűszerkezetes kialakítást alacsony légellenállású formai megoldásokkal és a „V” küllődizájnú alumínium keréktárcsák sportos eleganciájával egyesítik, merőben új stílust ígérve. A felnik még a legdinamikusabb vezetési szituációk közepette is tökéletes biztonságot, a hibátlan felületkezelésű, egyedi légterelő betétek pedig a lehető legoptimálisabb aerodinamikai hatékonyságot garantálják. Az újdonságok kifejlesztésekor a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei a BMW korábbi „aerodinamikai keréktárcsáinak” megtervezése során felhalmozott szakmai tapasztalatokra támaszkodtak, a tovább fokozott hatékonyság mentén azonban jelentős súlycsökkentést is elértek.

Sőt mi több, az új „aerodinamikai keréktárcsák” kevesebb alapanyagból készülnek, amely tovább csökkenti a rugózatlan tömeget és növeli a menetdinamikát, illetve a hajtáslánc hatékonyságát. A különböző anyagokból kifejlesztett felnik előállításához ráadásul nincs szükség plusz szerszámokra, legyártásuk így még inkább erőforrás-hatékony. A keréktárcsák alumínium öntvényét úgy formázzák meg, hogy a légterelő betétek tökéletesen illeszkedjenek a küllők közé és a felnik külső síkjába. Mint ilyen, az újdonságok kiválóan csökkentik a kerékjáratokban kialakuló turbulenciát, és így a modell légellenállását is. Az „aerodinamikai keréktárcsák” a BMW iX3 hatékonyság-fokozó fejlesztéseinek egyik kulcsfontosságú elemei.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!