A 2018 júliusában megjelent szabadalmi kérelemben közölt képek alapján arra lehetett következtetni, hogy a Model Y váza egy újfajta préselési technikával készülhet. Mikor Elon Musk Shanghaiban járt az új Gigafactory megnyitóján, akkor ott is megemlítette, hogy a Model Y lesz a leghatékonyabb SUV, melyhez fejlett gyártástechnológia is párosul majd. Most pedig, ha hihetünk egy Nafnlaus nevű Twitter-felhasználónak, a jövő elérkezett.
A Nafnlaus izlandi nyelven névtelent jelent, tehát nem tudjuk, hogy mi alapján posztolt Twitteren, de úgy tűnik, tudja miről beszél.
A rejtélyes Twitter-felhasználó a fenti képet használja arra, hogy szemléltesse mire is gondol. A képen a bal hátsó kerékdob belseje látszik, amelynél egy igencsak érdekes mintára lehetünk figyelmesek. Egy ilyen mintázatot létre lehet hozni ugyan hegesztve is, de tömeggyártásba semmiféleképpen sem kerülhetne úgy.
Wow… is the entire rear structure of the Model Y a single casting?
— Nafnlaus (@enn_nafnlaus) January 30, 2020
I almost wonder if Elon specifically included a closeup picture of it specifically to mess with other manufacturers 😉 pic.twitter.com/nyXfG7KDmp
A szabadalmaztatott óriási prés azonban nem csak a Model Y hátulját hivatott megcsinálni, hanem az egész vázat. Lehetséges persze, hogy Nafnlaus csupán erre utalt, mivel a képen csak ez bizonyítja a préselési folyamatot. Azonban, ha a szabadalmat sikerült kivitelezni, az egész váz készülhet ezzel a módszerrel.
Azonban ez egyelőre még csak egy Twitter-poszt, sem a Tesla részéről nem érkezett megerősítés, hogy valóban erről van szó, sem olyan hozzáértő mérnököktől, akik releváns információval szolgálhatnának. Így csak abban bízhatunk, hogy Nafnlaus ért hozzá.
A Tesla elképzelése az, hogy a hagyományos autógyártási technológiákkal szemben a váz elemeit nem nagyobb lemezekből kivágott, egyesével formázott több száz kis darabkából hegesztenék össze. A szabadalmi kérelemben megjelent képek alapján a Tesla egy hatalmas présgépet használna, mely egyetlen munkaállomáson belül, egy darabból formázná meg az autó vázát.
Kutatások szerint a préselés lassíthatja a nagy volumenű termelést, szóval elképzelhető, hogy a Tesla megtalálta a módját annak, hogy ez ne így legyen. Ebben az esetben a vállalat nem csupán egy innovatív karosszériagyártási megoldást alkalmazott, hanem lehetséges, hogy a préselés egészét is forradalmasította.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.