Az előző év elején nagyot robbantott a Harley Davidson, mikor januárban bemutatta az első elektromos hajtású motorkerékpárját, a LiveWire-t a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n. Azt azonban már akkor leszögezték, mindez csak a kezdet, a modellel pedig csak beköszöntek az ágazat ezen szegmensébe, és köszönik szépen, jól érzik magukat! Maradnak!
Pár napja láttak ugyanis napvilágot azok a koncepciók, melyeken részletesebben, életszerűbben ábrázolják az egyelőre csak ‘mid-power’-nek becézett kétkerekűt. (Kezdetleges rajzok -alább- már régebben is kiszivárogtak)
Minden jel arra utal, hogy a soron következő egy kisebb és (szerencsére) megfizethetőbb elektromos motor lesz a LiveWire-höz képest, mely talán már a fiatalabb korosztály érdeklődését is felkeltheti, ugyanis az első elektromos Harley 30.000$-os árcédulája őket biztosan nem nyerte meg. Az egyébként közismert, hogy a fiatalok megnyerése vezető cél a HD számára az elmúlt években, melyben nagy szerepet kapnak az elektromos hajtású modellek is.
A képeken is jól látszik, hogy az új modell egy könnyebb, egyszemélyes gép lesz, kisebb motorral és kisebb akkukapacitással. Azonban, a csökkenő súly és teljesítmény miatt az elektromos hajtású járműveknél folyamatosan emlegetett hatótáv 150-170 km-ről jelentősen nem csökken majd le. A legfontosabb talán, hogy ez a Harley kicsit talán kevésbé hasonlít egy Harley Davidsonra. A LiveWire egy impresszív erőgép kinézetét kölcsönzi, azonban a mid-power egy visszafogottabb kinézetű, a HD formavilágával némileg szakító konstrukció, és itt visszatérnék kicsit a fiatalabbakra, akiket nem különösen érdekel a hagyomány, sokkal inkább hódolnak a trendeknek, számukra igazán megnyerő lehet majd ez a formabontó modell, annak minden mainstream elemével együtt.
Az első kép egy 18 hónappal ezelőtti rajz, melynek pontosított változata (második kép) már egy olyan modellt mutat be, melyről el tudjuk képzelni, hogy gyártósorba is kerüljön. Összességében elmondható, hogy azok a jegyek, melyeket olyan jól megszokhattunk a Harley Davidsontól, másodlagosak voltak az új modell tervezésekor. Természetesen ez egy Harley, de új utakon jár, új célokért küzd. Ahelyett, hogy a konstruktőrök azt kérdezték volna, hogyan gyártsanak egy üvöltő villany-monstrumot, azzal foglalkoztak, hogyan készítsenek olyan elektromos kétkerekűt, mellyel tömegeket nyerhetnek meg maguknak. És valljuk be, ezt nagyon is jól tették.