6 hónap múlva 10 olyan taxi lesz a városban, melyek képesek lesznek csatlakozó nélkül tölteni, Nottingham önkormányzata ugyanis bejelentette, elindult az új próbaüzem, melynek sikere esetén akár fél éven belül bevezetésre kerülhet a vezeték nélküli töltés!
A britt Közlekedési Minisztérium (DfT) a héten 3.4 millió fontot szavazott meg költségvetésében a technológia fejlesztésére, melynek bevezetésére először Nottingham városában kerül sor. A cél, hogy vezeték nélküli töltési lehetőséget biztosítsanak a taxiállomásokon, melyeken több autó is tölthet majd egy időben, “csökkentve ezzel a zűrzavart” az utcákon, utakon, ahogyan fogalmazott a városvezetés. Szerintük ugyanis az elektromos taxik alapvető fontosságúak a városi közlekedés által kibocsátott káros anyagok csökkentésében, és a jobb minőségű városi levegő biztosításában, melyhez minden városlakónak joga és szüksége is van. Ugyanakkor, belátják, hogy annak, aki városi szállítással foglalkozik, nem előnyös az elektromos hajtás, ugyanis a töltési idő miatt kialakuló holtidő csökkenti a bevételét. Pont ezért szeretnék az állomásokra elhelyezni a fent említett töltőket, így -miközben utasra vár- kényelmesen újratöltheti autóját nap közben is bármikor a taxis.
A 6 hónapos próbaidőszakban 10 Nissan és LEVC márkájú e-autót állítanak forgalomba, melyeken biztosítják a vezeték nélküli töltés lehetőségét. Ezek a járművek a próbaidőszak után is képesek lesznek majd kihasználni a taxiállomásokra telepített töltőket.
Ha a próba sikerrel zárul, a Minisztérium szeretné a hétköznapi használatba is bevezetni a rendelkezésre álló technológiát, egyszerűsítve ezzel a töltést és segítve az elektromos autók elterjedését. A kis akkukapacitású elektromos autók számára pedig ez az egyszerű, gyors módszer beautózható távlatokba hozna eddig elérhetetlennek tűnő területeket. Természetesen jól kiépített hálózatra, gyors töltési sebességre és észszerű árazásra lesz szükség a népszerűséghez, azonban a negatív példa pár napja adott az Ionity kapcsán, azt már láthatják a britek, hogyan ne csinálják. Reméljük, tanulnak belőle.
Grant Shappes közlekedési miniszter a következőket mondta a témában:
“Az elektromos taxik éllovasai lehetnek az elektromos közlekedésnek és a közlekedési megújulásnak azáltal, hogy nap, mint nap folyamatosan le-föl járnak a városok utcáin. Mindezzel vezető szerepet töltenek be a városi levegő tisztán tartásában. A szennyezés első sorban a városközpontokat érinti, ahol az emberek vásárolnak, dolgoznak és sok esetben élnek is , azonban az új vezeték nélküli technológiának köszönhetően a villanytaxikat nem hátráltatja majd a nehézkes töltés, mindössze két utas közti idő is elegendő lesz az újratöltéshez.”
Andrea Leandsom gazdasági, energiaügyi és iparfejlesztési miniszter is arról beszélt, ez a lépés segíthet az autósoknak átállni az elektromobilitásra, ezáltal pedig csökkenhet a városok légszennyezése:
“A töltési technológia -beleértve a vezeték nélküli töltést- fejlesztése szükséges, mert ez az, ami megadhatja azt a biztonságot az elektromos autóval közlekedőknek, amit a belső égésű motorral szerelt autók is adnak. A nottinghami próba sikeressége segíthet nekünk, hogy olyan lepéseket hozzunk meg, melyek befolyásolhatják a jövő közlekedését, elhozhatják az alacsonyabb kibocsátás és a tisztább környezet lehetőségét. Elhatároztuk, hogy 2050-ig felszámoljuk minden olyan tevékenységünket, mellyel hozzájárulunk a klímaváltozáshoz a globális felmelegedéshez. A tisztább és zöldebb közlekedés pedig a kulcsa ennek a folyamatnak.”