Azt az elavult feltételezést az elektromos autókkal szemben, amit a sok lejárató kampánynak, téves információnak köszönhetünk, hogy az EV modellek hatástalanok 0 fok alatt, most Tesla tulajdonosok cáfolják.
Egy Tesla tulajdonos és a helyi e-autós szervezet elnöke Matthew Pointer, Saskatchewan-ból, Kanadából nemrég megosztotta tapasztalatait a CBC News-al. Matthew számára nem idegen a rideg, téli körülmény. Végül is, az otthonában nem ritkák a mínuszok, akár a -45 fokos hidegek is előfordulnak. Szóval, ha a sztereotípiák igazak lennének Matthew az év nagyobbik részében szinte nem is tudná használni Tesláját, de erről szó sincs.
A feltételezésekkel éppen ellenkezőleg Metthew arról számolt be, hogy valójában Teslája sokkal jobban működik ilyen zord körülmények között, mint az előző belső égésű motorral szerelt autói. Mindemellett elismerte persze, hogy az autó veszít bizonyos hatótávot ilyen körülmények között, azonban az autó tökéletesen működik. Megjegyezte például, hogy a napokban több hagyományos autóst is látott munkába menet, akik azzal küzdöttek, hogy nem indul az autójuk, mindeközben a Teslája probléma nélkül kezelte a hideget.
Kifejtette, hogy a belső égésű és az elektromos autók között tervezési különbség is jelentős, egy e-autóban sokkal kevesebb olyan alkatrész található, ami meghibásodáshoz vezethet, mint a benzines vagy dízel társaiban. Mindehhez párosul a Tesla kiváló akkumulátor hőmenedzsment rendszere, amivel az autók hihetetlenül hatékonyak lesznek.
Tyler Krause, egy Model 3 tulaj, a Saskatchewan-i Tesla Club egy másik tagja is hasonló dolgokról számolt be, hogy milyen könnyű az élet elektromos autóval a leghidegebb hónapokban is. „Tegnap -37 fok volt és nem volt semmi probléma. Kimentem, melegítettem az autót 10 percet és elindultam, 3 vagy 4 embert is láttam az út szélén küszködni, de nálam nem volt semmi hiba.” Hozzá tette, hogy a helyi Tesla Clubból se hallott senkiről, akinek problémája lett volna a hidegben.
Sokan az elektromos autók kritizálása közben elfelejtik, hogy a hagyományos járművek is veszítenek hatótávot a leghidegebb hónapokban. Azonban az elektromos autó tulajdonosok beszámolóiból és az olyan hidegebb országok, mint Norvégia, vagy Kanada EV eladási számaiból jól látszik, hogy az emberek szeretik ezeket a modelleket ilyen körülmények között is.
Továbbá érdemes kattintani és elolvasni a Tévhitek és valóság – egyszerűen az elektromos autók akkumulátoráról című cikkünket is!
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.