A 2019-es év folyamán fellépő, áremelkedést az alapfelszereltség bővülése okozza. A 2020-ban megvásárolt modellekben már alapból benne lesz a Nissan 360 fokos biztonsági rendszere, amelybe beletartozik az autonóm vészfékezés gyalogos érzékeléssel, ami már tolatás közben is működik, a sávelhagyási figyelmeztetés, és a távolsági fényszóró asszisztens.
Ezek a biztonságtechnikai elemek is szabvánnyá váltak a Leafben mint az, elülső ütközés figyelmeztető, az intelligens sávtartó, a vakfolt figyelő rendszer és a szokásos légzsák válaszék.
A Nissan elmondása szerint a saját gyalogosbiztonsági hangjelzésüket, a Canto-t is átdolgozták, ami 30 km/h alatt az autón kívül jelez, amikor pedig tolat a jármű felváltja egy pulzáló hang. Minden autó mostantól 8 inches érintőkijelzővel érkezik, amiben beépített Android Auto és Apple Car funkció is lesz ezek eddig csak magasabb felszereltségi fokon voltak elérhetőek.
Az alapmodell már a 40 kWh-a aksival lesz felszerelve, mint ezelőtt, a hatótáv pedig 240 kilométer körül marad. A Leaf Plus S kivitel jön nagyobb akkumulátor kapacitással abban egy 62 kWh-s csomag kapott helyet párosulva egy erősebb, 214 lóerős villanymotorral.
A legdrágább modell a Leaf SL Plus ára teljes felszereltséggel, miden extrával 43900$ lesz. Ebben az intelligens szenzorok, amik az autó környezetét figyelik, a fáradság figyelő és a térd légzsákok az anyós ülésen is már sztenderd.
Itthon 11.2 millió forint az induló listaár állami támogatás nélkül a 40 kWh-s típusnak, állami támogatással pedig kb. 9.8 millió. A magasabb felszereltségi szinttel pedig könnyen elérhetjük a 14.5 milliót is. A 62 kWh-s verzió pedig 14.1 millió forinttól indul, támogatás nélkül.
Az, hogy a Nissan az alapfelszereltség részévé teszi ezeket a menetbiztonságot növelő és multimédia extrákat mindenféleképpen egy jó dolog és egy természetes folyamat az autók fejlődése során, hogy időről időre mások a sztenderdek. Azonban az áremelés pont az EV szegmensben ahol pont az árak csökkenésére várnak sokan a váltással, mindenféleképpen egy ambivalens dolog jelenleg.