Hatéves a BMW i3 – több mint 165 ezer eladott példány

0

A károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés hosszú távon fenntartható égisze alatt született modell mára a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság, a nagyfeszültségű akkumulátorra vállalt gyártói garancián is messze túlmutató megbízhatóság és a költséghatékony fenntarthatóság hármas egységének négykerekű szimbólumává érett, amely világszerte eladott több mint 165 ezer példányával az iparág legnépszerűbb tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktjaként folytatja karrierjét.

2013-as piaci debütálása után hat esztendővel a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt továbbra is a világ elsőszámú környezetbarát kisautója, amely rendhagyó sikertörténetével az elektromos mobilitás négykerekű ikonjává emelkedett. Az osztatlan népszerűségnek örvendő modell varázsereje a futurisztikus vezetési élménnyel megfűszerezett, kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságban és a belvárosi kerületek közötti ingázáson messze túlmutató, környezetbarát kvalitásokban rejlik. Mindezt az elektromos mobilitás azon első úttörői is alátámasztják, akik az elsők között ültek be a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktba és az elmúlt hat évben már több mint 200 ezer kilométert utaztak károsanyag-kibocsátás nélkül.

A BMW Group így az elkövetkező években még tovább fejleszti a modellt és a tervek szerint egészen 2024-ig meghosszabbítja sorozatgyártását. A BMW Group tömegtermelésben kínált első tisztán elektromos meghajtású modellje a világ minden táján bizonyította költséghatékony működését, amelyhez kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság társul. A BMW i3 első tulajdonosai hat éve tesztelik valódi körülmények közepette az innovatív gépkocsi hajtáslánc-technológiáját és nagyfeszültségű akkumulátorát, a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés pedig esetükben sem merült ki az otthon és a munkahely közötti ingázásban, hiszen a modellt a hosszabbra nyúló hétvégi kirándulásokon és a nyaralások alkalmával is rendre vallatóra fogták.

Több mint 277 ezer kilométer az eredeti fékrendszerrel

„A BMW i3 koncepciója teljességgel egyedülálló” – meséli az észak-rajna-vesztfáliai Titz városában élő Helmut Neumann, aki 2014 óta vezeti 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 modelljét és Berlinbe, valamint az Alpokba is gond nélkül eljutott vele. „Kívülről olyan modern ruhát ölt, hogy még mindig megfordulnak utána az utcán. És ha a pazar vezetési élményt nem is nézzük, a BMW i3 akkor is egy végtelenül gazdaságos autó. És ez alatt nem csupán az energiafogyasztást értem, hanem a fenntartási költségeket is” – teszi hozzá. A BMW i3 kombinált energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve, a modell teljes életciklusát nézve átlagosan 13 kilowattóra, amely nem csupán a belsőégésű erőforrással szerelt modellekhez viszonyítva, de az elektromos autók mezőnyében is páratlan: kilowattóránként 30 euro centtel számolva Helmut Neumann BMW i3 modelljének energiafogyasztási költsége 100 kilométerenként mindössze 3,90 euróra jön ki.

A legnagyobb német autóklub (ADAC) elemzése arra is rámutat, hogy a BMW i3 nem csupán ökológiai szempontból, de gazdasági szempontból is a hosszú távon fenntartható jövőbe vezeti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az összes felmerülő költséget egybevetve a BMW i3 mintegy 20 százalékkal gazdaságosabb választás, mint a BMW bármely hasonló teljesítményű, belsőégésű erőforrással szerelt modellje. Az alacsonyabb fogyasztás és a jobb értéktartás mellett az olcsóbb fenntarthatóság is a BMW i3 oldalára billenti a mérleget, arról nem is beszélve, hogy a tisztán elektromos prémium kompakt tulajdonosai a motorolaj-cserének és a kipufogórendszer problémáinak is búcsút mondhatnak. Sőt mi több, a lassítás a BMW i3 esetében legtöbbször intenzív fékenergia-visszatáplálással párosul, amely egypedálos vezetést tesz lehetővé. Így lehetséges az, hogy Helmut Neumann BMW i3 modelljén még 277 ezer kilométer után sem kell lecserélni az eredeti féktárcsákat és fékbetéteket.

Helmut Neumann egyike a bajor prémiumgyártó azon ügyfeleinek, akik a technológia fejlődésével párhuzamosan kicseréltették a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorát, így az eredetileg 60 amperóra tárolókapacitású és 22 kilowattóra energiateljesítményű energiatároló egységet egy 94 amperóra tárolókapacitású, 33 kilowattóra energiateljesítményű egységre cserélték. Az új akkumulátor érezhetően nagyobb energiatartalékot jelent” ez pedig még kényelmesebbé teszi a hosszabbra nyúló utazásokat” – mondja Neumann.

2013-as piaci premierje óta a BMW i3 egyetlen példányában sem kellett akkumulátort cserélni idő előtti elhasználódás vagy jelentős mértékű öregedés miatt. Látva, hogy a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorainak teljesítménye még az eleinte megadott 100 ezer kilométer után sem csökken, a BMW Group Európában 8 évre vagy 160 ezer kilométerre növelte a tisztán elektromos prémium kompakt energiatároló egységére nyújtott gyártói garanciát.

A müncheni központú vállalatcsoport az elmúlt években az autókban elhasználódott akkumulátorok újrafelhasználási módját is kifejlesztette: az öreg energiatároló egységek fix akkumulátortelepeken kezdik meg második életüket, a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva vagy a zöld energia házon belüli legoptimálisabb felhasználását segítve. Lipcsében működő gyárának energiaellátását például szélerőművekkel biztosítja a bajor gyártó, amely a BMW i3 előszériás példányaiból kiszerelt és idő közben nagyobb teljesítményűre cserélt energiatároló egységekből álló akkumulátortelepen tárolja a zöld energiát.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!