Újra szárnyal a NIO!

0

Kedvenc kínai e-autós vállalatunk feje fölött 2018-ban sűrű és elég sötét fellegek gyülekeztek, ami már-már a sikerrel induló cég végét is jelenthette volna! Ezen problémák egyike az a visszahívási akció, amit több öngyulladásos tűzeset előzött meg Kínában. A probléma ott kezdődött, hogy az akkupakk NEV-P50 nevű komponensét (CATL gyártmányú akkumodul) cserélni kellett. Ez 4803 darabot érintett az ES8 a típusból, pontosabban, amiket 2018 április 2. és 2019 október 1. között gyártottak. komoly költséggel járt a NIO-nak, egészen pontosan 49,4 millió dollárba került a mutatvány, ami 305-ös dollár/forint árfolyammal számolva több, mint 15 milliárd forint.

NIO ES8 akkupakk

A 2019 december végén rendezett éves NIO Day nevű eseményen azonban az alapító William Li közel 10ezres tömeg előtt beszélt a cég jövőjéről, valamint a tervezett újításokról, ami igen nagy reménnyel töltheti el a márka híveit és természetesen a befektetőit is. Az első nagy hír, hogy két éven belül másodszor növeli akkumulátorpakkjának kapacitását a NIO, miközben mindezt a régivel azonos méretben kivitelezi. Ezt muszáj is neki megtenni, hiszen a főbb kínai útvonalak mentén elhelyezett akkucseretelepek is szabványos mérettel dolgoznak!

https://youtu.be/rmTePwW5HOQ

Az ES8 a 2018-as premierjekor még csak 74 kWh-s akkupakkal rendelkezett, míg ezt a NIO 2019-ben 80 kWh-ra növelte. 2020-ban pedig egy újabb ugrás következik, a 100 kWh-s kapacitás! Ezzel olyan járművek kihívója lesz, mint az Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC, vagy éppen a Tesla Model X! Kínában az ES8 jelenleg a 67-90ezer dolláros sávban mozog, kiviteltől függően. A régi 70 kWh-s akkupakkal szerelt ES8-ak tulajdonosai ráadásul 5000 dollár ellenében válthatnak az új 100 kWh-s kivitelre, vagy 100 dollár/hónap áron akár bérelhetik is azt. A NIO Day közönségéből tapsvihart váltott ki a bejelentés, akik közül vélhetően sokan NIO tulajdonosok is.

Az akkupakkok után előkerült maga az ES8, ami kissé frissítve és a fentebb említett 100 kWh-s akkupakkal várja a vevőket 2020-ban:

Az akku és az autó után szóba kerültek az otthoni töltőmegoldások is. Tekintve, hogy Kínában sokkal egyszerűbb és gyorsabban a hálózat bővítésének ügyintézése, akár kisebb teljesítményű villámtöltőt is vásárolhatnak otthonra az erre fogékonyak. Például a NIO új, 20 kW-os DC otthoni villámtöltőjét, ami tekintve a 100 kWh-s akkupakkot, nem is olyan elborult ötlet!

Végül, de nem utolsó sorban egy új típus is bejelentésre került, amit maga William Li prezentált: ez a NIO EC6, ami leginkább a Tesla Model Y pályáján kíván vetélytárs lenni, legalábbis a formát illetőleg mindenképpen.

Technikai adatból csak kevés tudható még, de ezek között van a 4,7 mp-es 0-100 km/h gyorsulás, az összkerékmeghajtás, a 430 LE-s teljesítmény 450 Nm nyomatékkal. Az árakról most nem esett szó!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!