Tegnap óta dübörög a SEMA kiállítás Las Vegasban, ami leginkább az átalakított autók és a hot rod kategória terepe. Számos alkatrészgyártó megjelenik itt portékájával és mivel egyre inkább az elektromos meghajtásról szól az autóipar, ebbe a kategóriába is megérkezett a technológia. Oly annyira, hogy eddig szép csendben fejlesztett megoldások kerültek bemutatásra, pedig szerintünk korszakalkotó fontossággal bírnak, hiszen régi autókba kerülhet e-meghajtás ezekkel a fejlesztésekkel.
Sokat mond a témáról, hogy maga a GM is bemutatta a maga megoldását ide vonatkozóan, méghozzá az E10 nevű tanulmányautón keresztül, melynek alapja egy 1962-es C-10 pickup.
Az átalakíts során felhasználták saját fejlesztésű „Connect & Cruise” csomagjukat, melynek lényege az, hogy szinte bármilyen belsőégésű autót át lehessen ezzel alakítani elektromossá. A rendszer a Chevrolet Bolt akkupakkjára épül, amiből itt kettő darab van, egyenként 60 kWh kapacitással.
Egy másik gyártó, a Xing Mobility is hasonló elvek mentén fejlesztette ki saját megoldását, melyet egy 1696-es Chevrolet Camaro átalakításán keresztül prezentáltak.
A tajvani cég elég komolyan beleásta magát a témába és átalakítókészletükben olyan elemek vannak, mint a 3M Novec hűtőfolyadék, amibe közvetlenül vannak az akkucellák belemerítve, elősegítendő a lehető leghatékonyabb hűtést. Segítségével a Xing Mobility szerint akár 3000 ciklusra is kitolható a cellák élettartama, minimális karbantartás mellett.
Részleteket és árat még nem közöltek a SEMA-n, pedig kíváncsiak lennénk rá!
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/