Az nem új dolog, hogyha e-autónkkal egy töltőhöz állunk, akkor annak kijelzőjén követhetjük a töltéssel kapcsolatos információkat, köztük az egyre fontosabbá válóinformációt, a vételezett energia mennyiségét! Azonban ezek az információk egyelőre semmilyen formában sem tudnak 100%-ban hitelesek lenni, ami a majdani fizetős megoldások bevezetése esetén igencsak fontosak lesznek.
Németországban eddig nem voltak olyan hitelesített mérési metódusok a 350 kW-os villámtöltők esetében, amik megfelelnének az ottani törvényi szabályozásoknak. A vételezett energia mennyisége pedig igencsak fontos adat, hiszen ennek fényében fog az e-autós majd fizetni. Erre a problémára kereste meg a Porsche mérnökcsapata most a megoldást. Olyan mérési metódust és tárgyi feltételt teremtettek meg saját 350 kW-os DC villámtöltőikben, melyek megfelelnek a vonatkozó német szabályozó hatóság, a PTB elvárásainak is.
Alexander Schneider-Schaper, aki a tervezőcsapat vezetője elmondta, hogy nem volt könnyű dolguk. Egy olyan rendszert kellett megalkotniuk, aminek feltételeiről még maguk sem tudtak semmit. De szerencsére megoldották a problémát és sikeresen megalkották az alábbi képen is látható mérőeszközt, DC Energy Meter néven.
Az 530 grammos eszköz megfelel az EN 50470-1 és EN 50470-3 mérési szabványoknak, a környezeti behatásoktól pedig az IP 30-as szabvány védi.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/