Egy újabb kiváló példáját hoztuk el olvasóinknak arra, hogy mennyire kiválóan hozható össze az elektromos meghajtás és a klasszikus autó. Jelen esetben egy első-generációs Volkswagen Bogár került átalakításra, ami alkotóitól az eKäfer nevet kapta!
Az autó a német eClassics GmbH & Co. KG nevű vállalkozás munkája és ők is ott lesznek Frankfurtban pár nap múlva! Az pedig csak hab a tortán, hogy a projektbe sikerült bevonni a Volkswagent is!
Azt már tudjuk, hogy a Volkswagen célja az MEB padlólemezzel többek között az, hogy lincenszdíjak megfizetése fejében más gyártóknak is eladják a platformot. Ezzel pénzt is keresnek és a hírnevük is növekszik. A mostani cikkünk alapjául szolgáló projektbe is javarészt ezért szállhattak be, mint alkatrészellátók.
Tehát Bogár és e-up! házasság. Előbbi 14 akkumodult vett át az e-up!-tól, egyenként 2,6 kWh, összesen 36,8 kWh kapacitással. Az elektromos motor teljesítménye 60 kW (80 LE). Az eKäfer 200 km-es hatótávval és 150 km/h-s végsebességgel rendelkezik, míg 0-80 km/h gyorsulás 8 másodperc alatt van meg.
Az átalakítást végző vállalkozás nyilatkozata szerint ráadásul nem csak ez az egy projektjük van, hamarosan további autókat is át fognak alakítani elektromossá, köztük egy Porsche 356-ot.
Belsőégésű motor sem található már az autóban, így a használható rakterek száma is megnövekedett. A hab a tortán pedig az ötletesen elrejtett töltőport és a kilométeróra modernizálása!
Uschi Sabine Harrer, aki az eClassics vállalat marketing menedzsere elmondta, hogy az átalakított Bogár leginkább kölcsönzés útján, de bármikor kipróbálható a németországi Fekete Erdőben szervezett utak egyikén.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/