Az enyhe hibridek koronázatlan királya a Toyota, ezt senki nem vitathatja. Időben elkezdték a technológia fejlesztését és egyre inkább úgy tűnik, hogy megérte kitartani a mild-hibrid mellett. A Toyota az európai kontinensen közel 52%-os növekedést tudhat magáénak az enyhe hibrid piacon.
A felfutó keresletnek megfelelően pedig gondolni kell a biztos gyártói kapacitás meglétéről is. Éppen ezért úgy döntött a vállalat vezetése, hogy a lengyelországi Walbrzych mellett található gyáruk jelenlegi kapacitását megduplázzák 2021-re.
A Toyota lengyelországi kirendeltsége a TMMP (Toyota Motor Manufacturing Poland) egy második csarnokot fog felépíteni, ahol elsősorban a hibrid járművekhez szükséges váltókat (e-CVT) fogják gyártani. A TMMP-nek van Németországban is érdekeltsége, Waldenburgban. Itt is megerősítik a váltók gyártását, azonban még a hibrid hajtáslánc elektromos motorjainak előállítására is rágyúrnak. A két gyár együttes megerősítése a korábbi, már bejelentett 70 millió eurós befektetés keretein túl, összesen 1,2 milliárd euróból fog megvalósulni.
Kínában már kicsit más a helyzet, pontosabban szigorodik. Ott már kevés az enyhe hibrid rendszer, a komoly büntetések elkerülésére tisztán elektromos technológiát kell alkalmazni, amihez a Toyota sikeresen alkalmazkodik a jelek szerint! Olyan nagy nevekkel kezdett közös munkába, mint a CATL, vagy éppen a BYD.
Globálisan a Toyota 2025-re 5,5 millió elektromos autót kíván értékesíteni, ám azok technológiai megoszlásáról nincsenek információk. Nagy valószínűséggel a Toyota az enyhe hibrid technológiát is annak veszi, így valóban szükséges lesz ezen hajtásláncot előállító gyárainak bővítése.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/