Az új Honda e-t úgy tervezték, hogy kivételes vezetési élményt nyújtson városi környezetben. Hatékony működésének, kimagasló teljesítményének és közvetlen viselkedésének köszönhetően minden perc élvezetes a volánjánál, ugyanakkor használati értéke is páratlan.
Mozgatását nagy teljesítményű, kb. 150 LE-s (110 kW-os) villanymotorra bízták a márka szakemberei, melynek legnagyobb forgatónyomatéka eléri a figyelemre méltó 300 Nm-t. A 35,5 kWh-s akkumulátorcsomag a kategória egyik legkisebbje, így a mindennapos ingázásra tervezett Honda e kifejezetten kis tömeggel büszkélkedhet, nem mellesleg villámgyorsan tölthető (30 perc alatt kb. 80%-ra tölthető a lemerült akku)*, hatótávolsága pedig meghaladja a 200 kilométert.
A fejlesztés során különösen nagy hangsúlyt fektettek a menetdinamikára és az élvezetes, magával ragadó vezetési élményre, ezért az akkumulátorcsomagot a padlólemez alá helyezték. Ezzel a megoldással a tömegközéppont rendkívül alacsonyra került, talajhoz viszonyított távolsága mindössze 50 cm. Ráadásként 50:50 arányú súlyelosztás, széles, mindazonáltal kompakt építésmód, rövid első-hátsó túlnyúlás jellemzi a modellt, azon túlmenően persze, hogy úttartása és kezelhetősége is lenyűgöző.
Sportos mivoltához az is nagyban hozzájárul, hogy a villanymotor a hátsó kerekeket forgatja, ezáltal nagyobb a kormányelfordulási tartomány és nem zavarja hajtási befolyás az irányítást. Ezt bizonyítja, hogy a fordulókör sugara mindössze 4,3 méter, tehát a Honda e hihetetlen könnyedén manőverezhető a szűk városi utcákban.
Hála az alacsony tömegközéppontnak és az úthoz közeli karosszériának, feszes, kemény felfüggesztés nélkül is kiváló a stabilitás – a Honda e dülöngélés nélkül, magabiztosan abszolválja a gyors irány-, illetve sávváltásokat. Maga a menetkomfort magasabb kategóriákban is elismerést érdemelne, elvégre négy független, MacPherson rendszerű felfüggesztésre épül a típus, kényelmes és kifinomult utazást ígérve a legrosszabb utakon is.
A Honda e további különlegessége a Single Pedal Control (ti. egypedálos kezelhetőség), ami lehetővé teszi, hogy a vezető a gázpedállal gyorsítsa és lassítsa az autót. Ha a pilóta a gázra lép, a kocsi – a megszokott módon – gyorsítani kezd, ha pedig leveszi lábát a pedálról, a regeneratív fék aktiválódik, és úgy lassít a Honda e, mintha fékezne a sofőr. A Single Pedal Control fokozza a hatékonyságot városi környezetben, a kevesebb pedálkezeléssel megkönnyíti a használatot és még izgalmasabbá teszi a vezetést, amellett, hogy teljes kontrollt biztosít.
A karosszériaszerkezet összeállításakor a nagy szilárdságú, merev, kis tömegű anyagok kerültek előtérbe, így születhetett meg az ideális platform, ami a futómű és a kormányzás finomhangolását is lehetővé tette. A Honda e dinamizmusa tovább fokozható az erőteljesebb gyorsulásokat szavatoló Sport üzemmóddal.
A Honda e koncepciójának kidolgozásakor a modern városi környezetet és életstílust vették alapul a szakemberek. Egyedi megjelenése, felülmúlhatatlan használati értéke és sportos karaktere az urbánus helyváltoztatás tökéletes eszközévé varázsolja.
Új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett a Honda terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos (alternatív) üzemmódban is közlekedni.
Na jó, így az utolsó sor végére kiderülhet, hogy sajnos az árat még nem hozta nyilvánosságra a Honda, de az biztos, hogy a sorozatgyártású változatát valamikor az év hátramaradó részében mutatja majd be a vállalat.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/