Komolyan nem értjük néha, mi zajlik egyes gyártók döntéshozó bizottságaiban, pontosabban a tagok fejében.
Csupán pár napos a hír, hogy a BMW az elkövetkező két esztendőben a BMW Group öt tisztán elektromos meghajtású gépkocsi piaci premierjét ünnepli: az eddig több mint 150 000 példányban napvilágot látott BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt mellett már idén kezdetét veszi Oxfordban az első tisztán elektromos MINI sorozatgyártása, amelyet 2020-ban a zéró emissziójú BMW iX3, majd 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 követ a gyártósoron. A BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modellje a kínai Senjang városában, a bajor prémiumgyártó technológiai zászlóshajójaként érkező BMW iNEXT Dingolfingban, a BMW i4 pedig Münchenben készül majd.
Ennek fényében meglepő csak igazán a BMW fejlesztési igazgatójának, Klaus Frölich-nek a Forbesban megjelent gondolata:
„Nincs vásárlói igény tisztán elektromos autókra. Nincs. Szabályozási elvárásokban vannak, de vásárlói igényekben nem látható”
De itt még nincsen vége: „Ha akarnánk, tisztán elektromos járművek millióival áraszthatnánk el Európát, de az európaiak akkor sem vennék meg ezeket. Mi azt látjuk, hogy ilyen járművek Kínának és Kaliforniának kellenek csak, mindenki más elégedett lenne egy magas hatótávú plug-in hibriddel”
Nem igazán értelmezhetőek ezek a gondolatok, főleg, hogy csak Európában brutális, két-számjegyű mértékben növekszik a tisztán elektromos járművek piaca, évről évre.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/