A Sanghaj melletti 3. gyáregység beindítása egyre csak égetőbb feladattá válik majd a Tesla számára, ahogy a Kína és az USA kereskedelmi háborúja fokozatosan durvul el.
A Tesla számára ez a helyzet azt jelenti, hogy minden egyes darab autóra súlyos és egyre csak növekvő büntetővámok terhe nehezedik, ami jelen esetben 40%!!
Bár a Tesla tavaly nyáron már jelentősen csökkentette a Model S és Model X árakat Kínában, úgy tűnik még ez is kevés a sikerhez. A Model X esetében 40.000 jüan (~16 millió Ft) csökkenés volt megfigyelhető, aminek az új ára így már csupán 90.000 jüan (~36 millió Ft).
Pedig tavaly még közel 2 milliárd dollárt keresett a cég az országban, megduplázva az egy évvel korábbi eredményeit. Ennek eredményeképpen pedig jelentősen növelte a kínai Supercharger hálózatot, valamint a kereskedések számát is.
Márciusban már arról írhattunk, hogy a gyártás indításának céldátuma 2019 szeptembere, ám akkor még szinte hihetetlennek tűnt a dolog, hiszen a gyár területén a kerítésen túl nem sok minden volt. Az első körben a karosszéria műhely, festő műhely és az összeszerelő műhely építését fejeznék be. Majd jövő márciusára készülne el a belsőtér, hajtáslánc és az elektromos motor összeszerelő egység.Ha az építkezés a fenti ütemterv szerint alakul, akkor rekorder lenne az iparágban, hisz csak idén januártól indult a gyár építése.
Pedig egyre inkább úgy fest, hogy összejöhet a szeptemberi start. Elég csak a fenti drónvideót megtekinteni, ami május 20-ai. Várhatóan 11 napon belül elkészül a komplett gyáregység és május végétől a következő 3-4 hónapban már a belső építkezések és a gyártóberendezések telepítése következhet. Ha tartani tudják az ütemtervet akkor szeptember végén legördülhet az első Model 3 és hetente 1000-től 2000 darab hármas modellt gyárthatnak 2019 végéig.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/