A Ford bemutatta vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid SUV modelljét

0

A vadonatúj Ford Explorer SUV ma mutatkozott be első ízben Európában a Ford Európa „Go Further” rendezvényén Amszterdamban. A Ford itt bejelentette, hogy Amerika legkelendőbb SUV modelljének plug-in hibrid változata még idén rendelhető lesz Európában., és 2020 elejétől Magyarországon is.

A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű, balkormányos változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum változatban. Mindkét modellt olyan hajtáslánc mozgatja, amelyben a 3,0 literes EcoBoost benzinmotor, az elektromotor és generátor hatékony kombinációja 450 LE teljesítményt és 840 Nm forgatónyomatékot kínál – nem beszélve a tisztán elektromos hajtás lehetőségéről.

A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő és a 12,3 colos digitális műszeregység. Az Explorer a sokgyermekes családoknak is számos kényelmes és praktikus megoldást kínál; jó példa erre, hogy a második üléssor új mozgató rendszerének köszönhetően egyetlen kézmozdulattal megkönnyíthető a ki- és beszállás a harmadik üléssorba.

„Rendkívül izgatottan várom, hogy a legendás Ford Explorer megérkezzen az európai piacra. A vadonatúj Explorer magával ragadó dizájnt és lenyűgözően műszaki jellemzőket kínál. Ez az eddigi legsokoldalúbb SUV modellünk a régióban, hiszen hét ember utazhat benne teljes kényelemben, könnyedén elvontat egy 2500 kilogrammos utánfutót, sőt a városi forgalomban 40 kilométeren át nulla károsanyag-kibocsátással közlekedhet,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Az Európában most először megjelenő technológiáink, mint a 10,1 colos érintőképernyő vagy a Tolatási Fékasszisztens hihetetlenül kellemessé és egyszerűvé teszik az Explorer Plug-in Hybrid vezetését.”

Az alapoktól újratervezett, hatodik generációs Ford Explorer az év elején mutatkozott be az amerikai piacon. Az először 1991-ben megjelenő Explorer indította be az USA-ban az SUV-szegmens gyors növekedését, ami mára világméretű trenddé fejlődött.

 

Nulla károsanyag-kibocsátás

A vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid számos közlekedési helyzetben egy elektromos hajtáslánc energiatakarékosságát, kifinomultságát és teljesítményét nyújtja, ugyanakkor a hagyományos belsőégésű motorok nagy hatótávolságát is biztosítja. Az autó 40 kilométeres elektromos városi hatótávja bizonyos piacokon értékes előnyökre és adókedvezményekre jogosít.

A Ford 350 lóerős, 3,0 literes EcoBoost motorját egy 100 lóerős elektromotor egészíti ki a hajtásban. A 13,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor az autó bal első sárvédőjén, az ajtó és a kerékjárat között kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

Az elektromotorral az Explorer nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, az Explorer automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését. Az Explorer Plug-In Hybrid várhatóan 78 g/km CO2-kibocsátással és 3,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztással működik majd.

Az Explorer Plug-In Hybrid párhuzamos hibrid rendszere azt is lehetővé teszi, hogy a nagyobb erőt igénylő országúti, off-road és vontatási szituációkban a benzines-elektromos hajtás teljes, együttes teljesítménye és forgatónyomatéka a vezető rendelkezésére álljon. A hajtáslánc takarékos és kifinomult működését tovább optimalizálja a Ford kifinomult 10 fokozatú automata sebességváltója.

„Az Explorer vérbeli SUV, ami ugyanúgy megfelel a családi használathoz, mint a kalandtúrákhoz, így egyértelmű volt, hogy az Explorer Plug-In Hybrid modellbe olyan hajtásláncot kell építenünk, ami a hajóktól kezdve a lószállítókig bármit képes elvontatni,” mondta Matthias Tonn, az Explorer európai programvezető mérnöke. „Ezért választottuk a párhuzamos hibrid hajtást, ami 450 lóerő teljesítményt és 840 Nm forgatónyomatékot biztosít, mindezt pedig kiegészítettük a Holttérfigyelő rendszer legfejlettebb változatával, ami egy 10 méteres vontatmányhoz is használható.”

Sokoldalú és kényelmes

Több mint 5 méteres hosszával, 2 méteres szélességével, majdnem 2 méteres magasságával és három üléssorával a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid hét utas számára kínál luxusszínvonalú teret. Az első és második üléssorban utazók több mint 1 méteres fej- és lábteret, valamit több mint 1,5 méter széles vállteret élvezhetnek. Ugyanakkor a harmadik sor utasainak sincs okuk panaszra, hiszen a 96 centiméteres fejtérnek, a több mint 1 méteres válltérnek és a 83 centiméteres lábtérnek köszönhetően hátul még a felnőttek is kényelmesen elférnek.

„És ezzel még nincs vége, hiszen a karizmatikus kisugárzás és a lenyűgöző kiállás is alapáron jár a vadonatúj Explorer Plug-In Hybridhez,” vélekedett Matthias Tonn. „A különleges ST-Line és Platinum változatok közül választva vásárlóink biztosan megtalálják majd azt az autót, amelyik a legjobban illik egyéniségükhöz.”

Az új Ford Explorer 2020 tavaszán érkezik meg Magyarországra.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

 

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!