Úgy tűnik, a Porsche próbál minden piaci rést lefedni autóival, talán ez lehet a magyarázata annak, hogy egy adott típusból több kiadást is terveznek. ezen elgondolás mentén a márka első elektromos sportautója, a Taycan is megkaphatja a harmadik kivitelét is. Legalábbis az biztos, hogy a nyitóképen nem a Cross Turismo szerepel!
De most akkor hogy is néz ki a felhozatal?
Porsche Taycan
Az alapmodell a Taycan (korábbi nevén Mission E), aminek végleges specifikációit tavaly nyáron tette elérhetővé a márka! Ebben közzé tették, hogy a Taycan nevű modelljük több mint 600 lóerőből (440 kW) gazdálkodhat az elektromos motoroknak köszönhetően. A 919 Hybrid versenyautóhoz hasonlón itt is két, egymással állandó szinkronban lévő e-motorokat alkalmaznak. Ezek állandó forgómozgással rendelkeznek, egyike a hátsó tengelyt hajtja a másik pedig az elsőt. Ennek a bődületes adatnak köszönhetően az autó kevesebb mint 3.5 másodperc alatt gyorsul majd 0-ról 100-ra, míg a 200-as tempóhoz pedig kicsivel kevesebb mint 12 másodpercre lesz szüksége az autónak.
Az első tisztán elektromos Porsche sportautójának egyik legnagyobb előnye az akkumulátorokban rejlik aminek fajlagos energiatartalmuk 270 Wh/kg, ugyanis a gyártó közlése szerint a felhasznált technológiának és a gyorstöltés támogatásának köszönhetően mindössze négy percnyi töltési idő is elegendő lehet 100 kilométer megtételéhez.
A Taycan képes lesz 400 voltos töltésre is (22 kW), ami az itthoni publikus hálózatot maximálisan ki tudja használni, egyenáramú DC töltéssel pedig 350 kW-ig lehet tölteni az autót.
Porsche Taycan Turbo
A Turbo elnevezés egy kicsit viccesen és érdekesen hangzik egy tisztán e-autónál, de minden bizonnyal csak marketing húzásról van szó. A Porsche így szeretné jelezni, hogy a 911, a Macan, a Cayenne és a Panamera után az újdonság esetében sem változtattak a csúcsmodell elnevezésén. Ha a hírek igazak, akkor az alapmodell 90 ezer dollár alatt érkezhet, a középkategóriás Taycan 4S valahol 90 ezer dollár fölött, míg a Taycan Turbo pedig 130 ezer dollár fölötti árcédulát kap.
Porsche Taycan Cross Turismo
A crossover a 2015-ben bemutatott Mission E alapjaira épült, és olyan elemeket tartalmaz, amelyek közel állnak a szériagyártáshoz. A Taycan Cross Turismo elején rögtön észrevehető a 911-es megszokott jegyei, a fényszórók alatt a függőleges légbeömlők és légfüggönyök, így adva egy karakteres megjelenést a kocsinak. Megkapta a matrix LED lámpákat is.
Miután egy szabadidő-autóról van szó, igyekeztek terepes jelleggel is felvértezni. Emelték a hasmagasságot, védőburkolatokat helyeztek el a kerékjárati íveken, látványos első spoiler látható többek között az 1.99 méter széles kocsin, míg a 20 colos felnikre 275/40 R 20-as abroncsokat szereltek. A háromdimenziós kialakítású Porsche feliratban üvegből vannak a betűk, ahol töltés közben pulzál az E. A sportosan lejtő tetővonal pedig a Panamera Sport Turismo-ból került át az elektromos koncepcióba. A Mission E Cross Turismo akkumulátora egyaránt tölthető villámtöltéssel, indukció révén az erre megfelelő töltőállomásokon, vagy otthon a Porsche gyári energiatároló rendszere által. A lítium-ion akkumulátor 15 perc alatt olyan szintre tölthető, ami 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A két szinkronmotor rendszerteljesítménye több mint 600 lóerő, a százas sprintidő kevesebb, mint 3.5 másodperc, 12 másodperc alatt már kétszázzal tud repeszteni. Továbbá a Porsche felhívja a figyelmet, hogy a Mission E Cross Turismo képes a folyamatos teljesítmény-leadásra is. Azaz, úgy lehet vele egymás után többször is gyorsulni, hogy nem csökken a rendelkezésre álló erő.
Porsche Taycan Turismo Electric Wagon (?)
Eddig így áll tehát a helyzet, van három kivitel és az Insideevs oldalról származó nyitókép tanulsága alapján lesz egy 4. is. Ezt teljes homály fedi, ám tavaly októberben Lutz Meschke nyilatkozott az Autocar-nak, hogy 2022-ben egy elektromos SUV is bekerül a kínálatba. Meschke azonban nem árult el részleteket, mindössze annyit közölt, hogy egy nagy méretű SUV-re kell számítani. Több mint valószínű, hogy a Cayenne alapjaira fog épülni az új elektromos modell! A Cayenne kapcsán kicsit bonyolódhat a helyzet, hisz a típust nemrég teljesen áttervezték. Ez pedig azt is eredményezheti, hogy akár egy vadonatúj crossovert mutatnak majd, vagy pedig egy Porsche címke mögé bújtatott Audi e-tron-t villantanak? Ezt majd az idő eldönti!
Keresel egy helyet, ahol elmondhatod amit gondolsz? Ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/