Egy meglehetősen érdekes hír röppent fel a hétvégén. Mégpedig a hidrogén-alapú kamionok szószólója a Nikola Motors áttérne a tisztán elektromos áruszállításra. A Nikola egy amerikai startup vállalat, akiket elsősorban a Nikola One és Nikola Two nevű fél elektromos kamionjairól ismerhetünk. A fő meghajtása hidrogén-alapú és egy 320 kWh kapacitású akkumulátor segít eltárolni a megtermelt energiát.
Most azonban egy meglepő hírrel állt el a vállalat. A jövőben a Nikola Two és a Nikola Tre (európai változat) üzemanyagcellás járművek teljesen elektromos változatát fogják kínálni. Míg a legnagyobb Nikola One csak hidrogén-alapú lesz!
Ezeket a tisztán elektromos modelleket az áprilisi Nikola World rendezvényen fogják bemutatni, melyeket három akkumulátor opcióval látnak el:
- 500 kWh
- 750 kWh
- 1000 kWh (1 MWh)
A Nikola szerint a hosszú utakra még mindig a hidrogén-alapú megoldás a legcélszerűbb, viszont a rövid távú áruszállításra pedig a tisztán elektromos megoldás a legkifizetődőbb. Ezáltal pedig az összes elektromos változatuk szoros versenyben lesz a Tesla Semi Truck-al.
Számítások szerint az 1 MWh-s akkumulátor 640 kilométeres hatótávot fog biztosítani a Nikola kamionjának a hideg időben, és ez a nagy akkumulátor pakk pedig a fele lesz az egész kamion súlyának.
Breaking: Our CEO, @nikolatrevor will announce Nikola Two and Nikola Tre in both Hydrogen and BEV at Nikola World. You will be able to order both trucks in 500kWh, 750kWh and 1mWh options BEV. Don't miss Nikola World 2019. Hydrogen long haul, BEV short haul. #emissionsgameover
— Nikola Motor Company (@nikolamotor) 2019. február 8.
H2 is 5,000 lbs lighter than BEV and is cheaper for long haul applications even with H2 costs. BEV is for inner cities and non weight sensitive applications. Nikola is not phasing our hydrogen at all, we will see 50:1 more hydrogen orders but some applications BEV works great.
— Nikola Motor Company (@nikolamotor) 2019. február 8.
1) BEV @ 80,000 lbs. uses ~ 2.25 kWh per mile in real weather and normal hills on routes. 1MWh gets about 400 miles. Only 90% battery is useable. In cold weather, you get 300 miles / 1Mwh. Takes 69,000 "21700" cells @ 68grams = 1MWh. 10.5k weight in cells. 20k truck weight
— Nikola Motor Company (@nikolamotor) 2019. február 8.
2) Fuel cell 80 kg H2 gets 7-10 miles per kg and uses same 2.25 kWh per mile as BEV. Fuel cell weight 15k -17k so about 3k – 5k pounds less than BEV. Fuel Cell can't be beat long haul and BEV is good option for short haul. World needs both. ICE is enemy, not hydrogen or BEV
— Nikola Motor Company (@nikolamotor) 2019. február 8.
Meglehetősen érdekesek a tervek amiket a Nikola felvázolt, és örömmel várjuk az elektromos kamionok terjedését is. Remélem, hogy nem csak PR szöveg az egész!
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/