A Honda nem tartozik azon gyártók közé, akiket megérintett volna a változás szele. Legalábbis elektromos autós szempontból semmiképpen sem. Igaz, tavaly már felröppent a hír, hogy egy modern, elérhető árú típussal kíván előállni a gyártó, a Jazz alapjaira! A korábbi Jazz (Amerikában Fit) kasztnija már adott otthont elektromos meghajtásnak, de az sajnos nem nagyon terjedt el.
Közvetetten, de egy másik e-autóban is benne volt a Honda keze, ez azonban sajnos csak Kína határáig jutott el, tekintve hogy egy ottani autógyártóval közösen dobták piacra. A tavalyi Guangzhou Auto Show-n bemutatott modell tehát a Honda és a GAC kínai autógyártó közös gondozásában jelent meg és a VE-1 típusnevet kapta. Főbb paraméterek:
- 53,6 kWh-s akkumulátorcsomag
- 340 km hatótáv (NEDC szerint)
- 120 kW teljesítményű motor
- 280 Nm nyomaték
Pár napja Tokióban egy újabb lépcsőfokhoz ért a Honda e-autós élete, hiszen együttműködési nyilatkozat keretein belül fogtak össze a kínai CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Ltd) akkumulátorgyártóval. Korábban is dolgoztak már együtt, akkor a fentebb nevezett Fit EV lett a közös munka gyümölcse. A mostani megállapodás értelmében a CATL 56 GWh akkumulátorkapacitást biztosít a Hondának 2027-ig. Ha egy manapság átlagosnak mondható 55 kWh-s akkucsomaggal számolunk, akkor ez közel 1 millió pakknak felel meg, amit nyilván autókba építenének be.
Ne feledkezzünk meg az Urbanról sem, talán ezekbe az autókba is jut a CATL akkumulátoraiból!