Az új fejlesztésnek hála ezek a cellák már továbbfejlesztett kémiai eljárásokkal készülnek, amik gyorsabb tölthetőséget biztosítanak, ráadásul lassabban is merülnek le, a gyártásuk pedig alacsonyabb áron biztosítható.

Jól hangzanak ezek az ígéretek, amiknek hála a jelenlegi e-autók alapjául szolgáló lítium-ion technológia tovább fejlődhet. A márka akkumulátorokért felelős fejlesztési csapata mindig is próbálta feszegetni a határokat, amit most ismét sikerült kicsit tágítani. A csoport vezetője, Jeff Dahn már nagyon régóta dolgozik a technológiával, így igen jól ismeri. Munkája elsősorban az energiasűrűség és a tartósság hathatós növekedése körül forog a márkánál, ami a mai elektromos autók egyik sarokköve! Ő és kutatási csapata a Teslához 2016-ban került, amikor megalakult a NSERCT/Tesla Canada Industrial Research csoport. A megállapodás értelmében Jeff és csapata komoly összegeket kapott a teslától, hogy kihasználhassák a lítium-ion akkumulátorok témakörében megszerzett tapasztalataikat.

Úgy tűnik, ennek a fáradozásnak érett most be a gyümölcse és sikerült egy olyan fejlesztést megvalósítani, ami a cikk elején taglalt paraméterek esetében hoz javulást: töltési idő, tartósság, gyártási költségek.

A fejlesztés lényege a lítium-ion akkumulátorok elektrolitjaihoz használt adalékanyagokon alapul, pontosabban azok összetevőinek megváltoztatásán. Az évek kitartó munkájának eredménye pedig tegnap este került bejelentésre, a technológia nevét ezúttal pontosan idézzük: “Novel battery systems based on two-additive electrolyte systems” (két-adalékos elektrolit rendszeren alapuló akkumulátorok).

A szabadalomhoz mellékelt dokumentációban részletesen olvasható, Dahn és csapata hogyan érte el különböző adalékanyagok hozzáadásával, hogy a lítium-ion technológián alapuló akkumulátorok élettartama növekedjen, miközben azok teljesítménye is kimutatható növekedést produkált, csökkenthető gyártási költségek mellett.

Ha valaki szeretné magát beleásni az eredeti anyagba, akkor ezt most rögtön meg is teheti: