Villámtöltési karakterisztikák: e-tron, EQC, I-Pace

0

Érdekes összehasonlítást tett a villámtöltőkkel foglalkozó Fastned! Összehasonlították 3 prémium SUV gyártó modelljeit, megnézték, mi vár azokra, akik ezen modelleket fogják majd villámtölteni a jövőben. Az összehasonlított modellek az Audi e-tron, a Mercedes-Benz EQC és a Jaguar I-Pace.

Az pedig semmiképpen sem mindegy, hogy milyen képet mutatnak ezek helyzetek, hiszen mindhárom modellnél kiemelt helyen van azon képesség, hogy ezekkel már ugyanolyan távokat lehet autózni, mint belsőégésű motorral szerelt társaival.

Azonban sajnos a maximális töltőteljesítménnyel nem tudták ezen autókat megvizsgálni, hiszen napokban egy biztonsági hiba miatt átmenetileg leállították az összes 175 kWh-s  villámtöltőt a világon. A folyadékkal hűtött vezetékek szállítója, a HUBER+SUHNER vállalat ugyanis jelezte, hogy a CCS ági kábelekben (175-350 kW) potenciális hibaforrás található.

Audi e-tron (1.6C)

Az Audi első, teljesen saját fejlesztésű elektromos meghajtásával szerelt SUV egy 95 kWh-s akkucsomaggal van felvértezve, amely fogadni tudja az akár 150 kW-os villámtöltőket is. Továbbá alapból 11, opciósan 22 kW-os AC fedélzeti töltővel is rendelkezik. A három vizsgált autóból neki vannak a legtöbb és legjobb lehetőségei a töltési formák fogadására!

Mercedes-Benz EQC (1.4C)

 A csillagos márka SUV modelljének sincs igazán szégyellni valója, főleg, hogy 80 kWh-s akkucsomagja akár 110 kW-al is tölthető, ám a 40%-nál történő teljesítménycsökkenés felettébb furcsa adat.

Jaguar I-Pace (0.95C)

 Ennek az autónak a tulajdonosa is büszke lehet arra, hogy mekkora akkucsomagon ül, hiszen itt is egy impozáns, 90 kWh-s kapacitásról beszélhetünk. A töltés maximuma 85 kW környékén tetőzik, ám 50%-nál itt is látványosan belassul a folyamat.

 

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!