Összefog a BMW és a Mercedes-Benz

0

A szükség nagy úr, tartja a mondás és ha arról van szó, hogy költséget lehessen csökkenteni, arra senki nem szokott nem mondani.

Különösen igaz ez az autóipari fejlesztésekre, aminek milliárdos költségeit sokszor az autógyártóknak kell kigazdálkodniuk, amit aztán majd csak évek alatt látnak viszont. Az elektromos autók fejlesztése pedig még csak most fog beindulni igazán, így azok fejlesztési költségeit talán még megbecsülni is durva lenne.

Tudja ezt a BMW és a Mercedes-Benz is, így gondoltak is egy merészet és ezen a téren összeteszik majd ami a kosárban van. Az alapokból pedig nincs hiány, hiszen a BMW oldaláról ott van az évek óta sikert sikerre halmozó i-üzletág (valamint igen büszke múlttal rendelkeznek az elektromos meghajtású járművekből), de azért a Mercedes-Benz sem ma kezdte az elektromos meghajtás körüli érdeklődést. Ennek az összefogásnak az első lépése lehet, hogy az A-Osztály és az 1-es sorozat típusai közös platformra épülnének. De erre még várni kell, hiszen 2025 előtt nem nagyon fog beindulni a projekt. Az ok érthető, minkét fél félti a maga és fejlesztőik önállóságát!
De nem csak technikai téren kell az összefogás, ugyanis a jövő másik ígéretes területe az önvezetés, aminek szintén félelmetes költségei lehetnek. A BMW müncheni részlegén már több, mint ezer szakember dolgozik a 2021-ben érkező iNext tanulmányautón, aminek egyik legnagyobb dobása az önvezető képesség lesz.

A Mercedes-Benz is már gőzerővel fejleszti a területet, ráadásul a Bosch is a partnere ebben. De további, hasonló összefogások is már vannak, elég csak a napokban beharangozott Volkswagen-Ford, vagy a már futó Suzuki-Toyota összefogást megemlítenünk.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!