Március elején érkezett a hír, mely szerint a dél-koreai SK Innovation a komáromi ipari parkban 97,5 milliárd forintos beruházással hozza létre az elektromos autókban használható akkumulátorokat gyártó üzemét. Az SK Innovation Dél-Korea harmadik legnagyobb vállalata, Komáromba településével már három jelentős akkumulátorgyártó működik hazánkban, de a város ipari parkjában gyártja elektromos buszait a kínai BYD, és a közelben lévő Audi is megkezdte az autókat meghajtó elektromotorok gyártását.
Yoon Yea Sunnak, az akkumulátor-üzletág elnökének tájékoztatása szerint az üzemcsarnok 430 ezer négyzetméteres lesz. A tömeggyártást 2020-ban kezdik meg. A dél-koreai SK Innovation Zrt. 2017 novemberében jelentette be, hogy elektromos autókba használható lítium akkumulátorokat gyártó üzem építését tervezi a komáromi ipari parkban. A társaság a dél-koreai Szoszan városában már rendelkezik egy gyakorlatilag azonos technológiájú akkumulátorgyárral. A vállalat komáromi beruházásával kíván betörni az európai piacra. A gyár építésének ünnepélyes indításán név szerint köszöntötték a BMW, a Daimler-Benz, a Ferrari, a Hyundai és a Renault képviselőit.
Melynek meg is lett az eredménye, ugyanis december elején jelentette be a Daimler AG, hogy 20 milliárd euró értékben szerez be akkumulátorokat 2030-ig az egyre növekvő volumenű elektromosautó-gyártás igényeinek a kielégítésére. „Jövőbeni akkumulátorigényünk pénzügyi fedezetének biztosításával 2030-ig újabb nagy lépést tettünk gyártmánypalettánk elektromosítása felé” – jelentette ki Wilko Stark, a Mercedes-Benz Cars beszerzési igazgatója. A közlemény nem nevezte meg a kiválasztott beszállító cégeket. A Daimler jelenleg a dél-koreai SK Innovation és LG Chem vállalatok, valamint a kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) termékeit használja elektromos autóiban.
Több mint valószínű, hogy az SK Innovationra esett a választásuk. Ugyanis a dél-koreai vállalat szeretne minél nagyobb részesedést elérni az akkumulátorgyártók piacán, ezért sokkal nagyobb gyártókapacitást akar kiépíteni még a 2019-es évben. A jelenlegi 4,7 gigawattóra akkumulátorkapacitást egészen 55 gigawattórára növelnék 2022-re. Ennek a nagyszabású tervnek a megvalósításában pedig fontos szerepet játszhat az SK Inoovation komáromi gyára is! A tömeggyártást 2020-ban kezdik meg, ekkor az éves gyártott akkumulátorok kapacitása 7,5 GWh lesz, majd a második ütem elindítását követve ismét 7,5 GWh-val növelik a gyártókapacitást.
A 7,5 gigawattóra a ma leggyakrabban használt akkumulátorok kapacitását figyelembe véve, 200-250 ezer elektromos autóhoz elegendő akkumulátort jelent.
Érdemes még megemlíteni, hogy az SK Innovation növekedési tervei jóval meghaladják az elemzők által még 2017-ben vár értéket. Akkor a Nomura Research szerint a dél-koreai cég gyártókapacitása 29 GWh lehet majd 2022-re. Ez is méltán bizonyítja, hogy az autógyártók egyre komolyabban gondolják az elektromos autózást.
Az SK Innovation megjelenésével Közép- és Kelet-Európában három dél-koreai cég készíthet majd akkumulátorokat elektromos autókba. Az LG Chem 2018-ban Lengyelországban nyit üzemet, amelybe több mint 400 millió forint értékben fektetett be, a Samsung SDI pedig nemrég Gödön nyitotta meg 100 milliárd forintból épült.