Mercedes-Benz EQC törésteszt

0

Tudja jól a csillagos márka, hogy egy új modellcsalád bevezetésekor nagyon fontos a biztonság és az ehhez kapcsolódó jó hírnév!

Így van ez az EQ család esetében is, aminek első tagja az EQC elektromos SUV lesz és mint minden új autótípusnak, az EQC-nek is bizonyítania kell. A Mercedes-Benz mérnökei sem szívesen látnák lángokban, vagy palacsintává lapulva az autót.

Éppen ezért az EQC is szigorú törészteszteken vett részt, bizonyítandó, hogy utasai a lehető legnagyobb biztosságban utazhatnak. Ám mielőtt a hatóság előtt bizonyíthatna, a vállalat belső tesztpályákon ellenőrzi a folyamatokat, hogy az autó már felkészülten érkezhessen az Euro NCAP törésztesztekre. Elektromos autó révén a magasfeszültségű rendszer sérülékenységének vizsgálata is a tesztelések tárgya!
Az alábbi videó a csillagos márka egyik ilyen belső tesztpályáján készült:

[vc_video link=”https://youtu.be/uYPCmkdIJ4Y” align=”center”]

„A Mercedes-Benz széles körű tapasztalata a nagyfeszültségű meghajtási rendszerek területén különleges biztonsági koncepciót hozott létre. Az EQC biztonságát a Mercedes-Benz Technológiai Központjában (TFS), a világ legfejlettebb ütközésvizsgálati rendszerével validálták. Itt a járműveket, beleértve az elektromos elemekkel rendelkező prototípusokat, kemény ütközéses körülmények között tesztelték. Az eredmény egy sor olyan konstruktív intézkedés, amely az EQC magas szintű ütközési biztonságát eredményezi”.

A szerkezeti biztonság és az akkumulátorvédelem koncepciói mellett a modell alábbi, speciális utasbiztonsági rendszerei különösen fontosak lehetnek az utasok számára baleset esetében.

  •  3 pontos biztonsági övek, pirotechnikai övfeszítővel elszerelve a vezető, az első utas és az utasok számára a hátsó külső üléseken (normál hárompontos biztonsági öv hátul középen).
  • i-Size (Európában) és ISOFIX ( más országokban) rögzítések előkészítése a megfelelő gyermekülések biztonságos rögzítéséhez a külső hátsó üléseken.
  • Ablaklégzsákok a tetőben az A, B és C oszlopok között az első és hátsó üléseken utazók számára.

– A vezető és az első utas légzsákja súlyos frontális ütközés esetén, kettős fokozatú, késleltetett elhelyezéssel nyílik, az utas oldala felé.
– Térd légzsák a vezető számára

Számos intézkedés segíti elő, hogy baleset esetén a lehető legtöbb körülmény segítse a sérülést szenvedett utasok mentését. Amint egy védelmi rendszer (pl. Övfeszítő és légzsák) bekapcsol, sürgősségi hívást vagy szervizhívást indít a jármű. Ha az EQC meghibásodást észlel, a baleset típusától és súlyosságától függően a következő intézkedések indulhatnak:

– A Mercedes-Benz segélyhívó automatikus bekapcsolása a a mentés kezdeményezésére.
– A nagyfeszültségű rendszer leállítása.
– Az autó figyelmeztető rendszereinek aktiválása a többi autós figyelmeztetésére.
– Központi zárrendszer nyitása.
– Az elektromosan állítható kormányoszlop emelése.
– A baleset jelentése a Mercedes-Benz szervizközpont Car-to-X részlegének.

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Mercedes-Benz és a Smart világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Mercedes-Benz, Smart Elektromos és Plug-in hibrid autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!