A cukiságfaktort kimaxoló elektromos kisautóhoz kapcsolódó minden jogot megvásárolt az Artega.
A jogok eredeti birtokosa a Tizzari of Italy volt, ám azokat megvásárolta a német sportautókat gyártó Artega. A Tizzari of Italy állítása szerint azért adták el a kisautó jogait, mert a városi szegmensen kívüli projektekre kívánnak koncentrálni. Így fordulhatott elő, hogy az Isetta újragondolt verzióján kívül a Tazzaro elektromos taxi jogait is megszerezte az Artega.
Az extra kicsi Microlino tulajdonképpen a BMW Isetta újragondolt, elektromos kiadása, ami a svájci Micro Mobility Systems AG berkein belül született meg, hogy aztán napjainkra már az Artega birtokába kerüljön. A tervek szerint a kis buborékautó a cég Delbrück-béli főhadiszállásán készülne majd.
Az Artega nem ma kezdte a szakmát, számos sikeres e-autó megtervezésén és kivitelezésén van túl. Első sajtófigyelmüket 2007-ben szerezték az Artega GT kapcsán, de olyan elektromos sportautók is köthetők hozzájuk, mint például a Superelletra.
A Microlino esetébe pedig igazán impozáns gyártási számokkal készül az Artega. Ami biztos, hogy az olaszországi Imolából áthelyezik a gyártást egy 3000 négyzetméteres gyártócsarnokba Delbrückbe. A terület fejlesztésére szánt összeg közel 3 millió euró, így azonban már a tervek szerint akár évi 8000 darab ilyen jármű készülhet 2019 januárjától.
Az első kiszállítások Svájcba történnek 2019 tavaszától, röviddel utána a német piacon is megvásárolható lesz a Microlino.
Az ár igazán kedvezőnek ígérkezik: 12 000 euró.
Technikai adatok tekintetében kétféle akkumulátorral szerelik (8 és 14,4 kWh), amik így 126 vagy 202 km hatótávot biztosíthatnak az autónak 90 km/h végsebesség mellett.