Valahol el kellett kezdeni az átállást az elektromos meghajtásra, ez tény. Az is tény, hogy napjainkban még nem minden felhasználási területet tudnak lefedni a tisztán elektromos járművek hatótávjai.
Ám ahogy a csak elektromos autók egyre nagyobb hatótávokkal fognak egyre elérhetőbb áron megérkezni, úgy fogja a létjogosultságát elveszíteni a hibrid (és természetesen vele együtt a plug-in hibrid) technológia. Erről közölt egy cikket a Bloomberg is a napokban, amiből átemeltük a következő ábrát:
fekete csík: tisztán elektromos járművek
piros csík: plug-in hibrid járművek
kék csík: nem plug-in hibrid járművek
A cikk egyrészt beszél arról, hogy beléptünk az hibrid technológia utolsó 20 évébe, ezt az időszakot majd csak a tisztán elektromos járművek fogják túlélni. A fenti ábra is mutatja, hogy míg a plug-in hibrid járművek eladása megrekedt egy szinten, addig a csak elektromos autóké viszont látványos szárnyalásba kezdett, igaz ezen számokban vastagon benne vannak a Tesla Model 3 USA-béli eladásai is. De Kínában is ez a trend, az igazán kiugró értékesítési számokat a csak elektromos autók tudják hozni.
A cikk idézi Gil Talt is, (University of California, Davis – PHEV és EV kutatási központ igazgatója) aki szerint a tisztán elektromos járművek használata sokkal elegánsabb megoldás, valamint vonzó lehet még az alacsony karbantartási költség és az egyszerű felépítés.
A következő ábrán pedig a 2014 óta világszinten eladott elektromos és plug-in hibrid járműveket láthatjuk, bontásban:
Akárhogy is alakul majd, a lényeg, hogy a belsőégésű technológia biztosan kiszorul végül a piacról, persze ez még azért odébb van.