Kihívója akadt a szilárdtest akkuknak, ráadásul az NCM 811-es akkucellák gyártását a legnagyobb nevek (LG Chem, Samsung SDI, SK Innovation) tűzték ki célul.
A név viszonylag egyszerűen visszafejthető: NCM=Nickel-Manganese-Cobalt (Nikkel- Magnézium-Kobalt), míg a 811 az arányokról szól, ami itt 8:1:1 mértékben oszlik meg. Az újdonságról a Tesla 2018-as első negyedévi jelentése is említést tett, mint a Model 3 lehetséges jövőben akkumulátortechnológiája.
Mai cikkünk apropója viszont az, hogy az LG Chem is bejelentkezett a technológiára. Állításuk szerint már most is versenyben vannak a Samsung SDI és az SK Innovation kutatóival a gyártás beindításáért.
Az NCM 811 akkumulátor egyik legnagyobb várt újítása az lesz, hogy az energiasűrűség tekintetében be lehet majd menni a 100 €/kWh költség alá. Valamint ezek az akkucellák jóval könnyebbek és kompaktabb kiszerelésűek lehetnek, amivel számottevően csökkenthető lesz az e-autók ára, valamint a súlyra is kedvező hatással lehet, hiszen ugyanakkora hatótáv érdekében kevesebb akkumulátor kell az autóba. Az alábbi ábra egy ismert autógyártó prezentációjából került ide, érdemes megtekinteni a jövőre jósolt értékeket!
[poll id=”2″]
Az LG Chem NCM 811 cellái a várakozások szerint az alábbi autókba érkezhet majd meg:
- Nissan Leaf E-Plus (~60 kWh-s verzió)
- Hyundai Kona EV
- Hyundai IONIQ Electric (frissített akuus kiadás)
- Kia Niro EV
- Renault Zoe 2 (2019 körül)
- Volkswagen ID (2019)
- Opel Corsa EV (2019)
- Peugeot 208 EV (2019)
De a másik nagy ázsiai akkumulátorgyártó, a CATL is bejelentkezett már a hírrel, hogy nemsokára indul az NCM 811 cellák gyártása. Az alábbi CATL prezentáció is komoly számokkal operál a következő évekre, szóval mi drukkolunk nekik is!
A nagy gyártóknak szerintünk most jött el az idő, hogy belehúzzanak kicsit és megpróbálják utolérni a Teslát, ami ha tetszik, ha nem, évekkel előttük jár jelenleg!