Legalábbis a szaudi energiaügyi miniszter szerint nem sok értelme van tiszta autókról beszélni!
Hogy mikor jön el az a pont, amikor az elektromos autók megzavarhatják komolyabban a nagy kőolaj kitermelő országok gazdaságát és uralkodását a közlekedés felett, azt nem tudni. De ezen országok nem is nagyon szeretnék, ha ez bekövetkezne. Legutóbb Khalid Al-Falih szaudi energiaügyi miniszter beszélt az Arab News magazinnak a meglátásairól.
Szerinte nagyon sok téves számítás van a köztudatban, amikre aztán így eleve tévesen épülnek gazdasági kalkulációk is a témával kapcsolatban, sőt, szerinte súlyos kockázatokat is rejt az elektromos autózás, amik hatással lehetnek a globális energiabiztonságra is.
Az Új-Delhiben tartott CERAWeek rendezvényen is nyilatkozott:„A hagyományos járművek minden hype ellenére is 99,8 %-os arányban vannak jelen a globális autóállományban. Ezt azt jelenti, hogy az elektromos autók 0,2%-os aránya 30.000 hordó kőolajat spórol meg a globális, 100 millió hordós igényből. Amennyiben ezek a számok megszázszorozódnak is a következő évtizedben, hatásuk még mindig elhanyagolható lesz a globális energiaszerkezetben.”
Véleménye szerint a jelenlegi elektromos autók meghajtásához szükséges áramot is javarészt fosszilis energiahordozókkal üzemeltetett erőművekben állítják elő, tehát ezek az autók is mondhatni szénnel és kőolajjal mennek.
Ugyanakkor hozzátette, hogy látja a fejlődést a különböző, megújuló energiaforrások területén, de mire ezek „átveszik a hatalmat” a kőolajtól, az még szerinte nagyon nagyon messze van!