Többször beszámoltunk már arról, hogy az Aston Martin is kacsingat az elektromosság felé. Most azonban egy újabb irányt vett a tervük, ugyanis egy vadonatúj gyár nyitja meg hamarosan a kapuit.
Első körben SUV-k épülhetnek a dél-walesi St. Athanban található gyárban, az üzem kezdetben egy sor hangárként kezdte meg működését a védelmi minisztérium fennhatósága alatt. Később pedig az Aston Martin csapott le rá, hogy a Gaydonban található létesítmény mellett egy újabb opciójuk is legyen a gyártásra. Továbbá erre az új gyárra úgy tekintenek, mint az „elektromos technológia otthonára”, ami alighanem jól jelzi, mire is készül a márka.
Jelenleg még az épület átalakításán dolgoznak, amint befejeződnek a munkálatok a csapatot közel 200 fősre duzzasztják. Becslések szerint a DBX sorozatgyártására már 700 fővel számol a gyártó. A 2020-as SUV mellet több modell is érkezhet a gyártósorra, ezek pedig mind elektromos hajtáslánccal és Lagonda névvel kerülnek forgalomba.
[ult_buttons btn_title=”Támogatnál minket? Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Ftamogatas%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
Andy Palmer, a cég vezérigazgatója így nyilakozott: „A St. Athanban található gyárunk az első pillanatban még SUV modell építéséről fog szólni, később pedig egy globális központként tekintünk rá. Luxuskategóriás, nagy teljesítményű elektromos modelljeink gyártásának ad otthont. Itt jön majd képbe a Lagonda, ami a világ első luxus-elektromos autóipari márkája lesz!”
A festőüzem már elkészült, a gyártósor után pedig irodákat, étkezőket és tesztpályát is kialakít a brit gyártó.