Érdekes kép került fel az internetre, amin a Porsche érkező Cross Turismoja látható, miközben éppen közel 250 kW teljesítménnyel szívja magába az energiát!
Villámtöltés, villámtöltés, de jó is az! Főleg, ha azt nézzük, hogy e-autónkat közel 30 perc alatt 80% körüli értékre tölthetjük fel, ami igazán nem sok idő. A jelenlegi és el is terjedt villámtöltés teljesítménye 50 kW környékén mozog. A Tesla Supercharger ennek közel a 2,5-szeresét tudja felmutatni, ami 120 kW-ot jelent és már 5 éve szolgálja a Tesla járműveit. Azonban az egyik kihívó, belebegtette már a 350 kW-os töltési opciót is, bár sok minden nem lett még kézzelfogható ebből. Azt azért tudni kell, hogy létezik már ilyen működő Porsche töltő Németországban, amit ráadásul most nyáron kötöttek rá az országos hálózatra.
Ezt a 350 kW-os teljesítményt szeretné majd kihasználni a Taycan (korábbi nevén Mission E) és annak crossover testvére, ami jelenleg még Mission E Cross Tourismo néven fut. A crossover a 2015-ben bemutatott Mission E alapjaira épült, és olyan elemeket tartalmaz, amelyek közel állnak a szériagyártáshoz. A Mission E Cross Turismo elején rögtön észrevehető a 911-es megszokott jegyei, a fényszórók alatt a függőleges légbeömlők és légfüggönyök, így adva egy karakteres megjelenést a kocsinak. Megkapta a matrix LED lámpákat is.
Miután egy szabadidő-autóról van szó, igyekeztek terepes jelleggel is felvértezni. Emelték a hasmagasságot, védőburkolatokat helyeztek el a kerékjárati íveken, látványos első spoiler látható többek között az 1.99 méter széles kocsin, míg a 20 colos felnikre 275/40 R 20-as abroncsokat szereltek. A háromdimenziós kialakítású Porsche feliratban üvegből vannak a betűk, ahol töltés közben pulzál az E. A sportosan lejtő tetővonal pedig a Panamera Sport Turismo-ból került át az elektromos koncepcióba.
Porsche Mission E Cross Turismo főbb paraméterek:
– Több, mint 500 km hatótáv, NEDC szerint
– Végsebesség 250 km/h
– 100 km/h gyorsulás, kevsebb, mint 3.5 másodperc
– 200 km/h gyorsulás, kevsebb, mint 12 másodperc 0-125 mph
– Dupla elektromos motor és összkerék-meghajtás
– 440 kW teljesítmény
– Ultragyors villámtöltési képesség – A hatótáv 80%-a (400 km) kevesebb, mint 15 perc alatt rendelkezésre áll így, 100 km hatótáv pedig 4 percen belül.
A mai cikk témáját az Auto Motor und Sport magazinban megjelent kép adja, melyen a Porsche crossovere éppen 248 kW-al tölt. Persze ez közel nem 350 kW, de azért az sem rossz teljesítmény! 250 kW esetében a pletykált 62 kWh-s akkumulátort közel 15 perc alatt töltené 80%-ra, ami már azért igencsak kellemes eredmény!