Merész, de határozott tervei vannak a Volkswagen vezetőségének arról, hogy mikorra és mennyi elektromos autót kívánnak piacra dobni. Ehhez pedig gyárak is kellenek majd, a legjobb ha ezekben pedig csak az elektromos modelleket gyártják.
Roadmap-E, ez a VW egy saját terve arról, hogyan vezeti be elektromos autóit a világ különböző piacaira. 2018 márciusában a Volkswagen bejelentett 16 új helyszínt világszerte, ahol elektromos autókat fognak gyártani. Ezen felül pedig további 25 milliárd dollárnak megfelelő pénzt kívánnak akkumulátor gyártásra fordítani.
Ez a terv is része a tavaly bejelentett „Roadmap E” célkitűzésnek. A tavaszi bejelentést így kommentálta Matthias Müller (CEO) Berlinben:
„Az elmúlt pár hónapban eltüntettünk minden hátráltató tényezőt a Roadmap E bevezetése elől, hogy a szükséges ütemben tudjunk haladni vele. Amikor a Volkswagen bejelentette ezt a tervet tavaly ősszel, a tervek 3 millió legyártandó elektromos járműről szóltak 2025-re, bevezetve 80 új modellt. Ebben évben 9 elektromos járművet tervezünk bemutatni, ebből 3 tisztán elektromos, amik az eddigi 8 elektromos vagy éppen hibrid típus mellé érkeznek majd meg.”
Most pedig örömmel írhatjuk meg a hírt, hogy a VW nekiállt az építkezésnek Kínában (Antig, Sanghai), aminek eredményeként egy olyan gyár épül meg, amiben csak elektromos modelleket fognak összeszerelni, természeten a MEB padlólemezre, évi 300 000 legyártott darabszámmal.
Dr Herbert Diess (CEO Volkswagen Group) így kommentálta a hírt:
„Azzal, hogy megépítjük az első, MEB padlólemezre alapuló járművek gyártására szolgáló létesítményünket, új fejezetet nyitunk a kínai autóiparban, összefogásban leányvállaltunkkal, a SAIC VOLKSAWEGEN-el. Ezzel is megerősítjük tevékenységünket Kína gyorsan bővülő e-mobilitás piacán.”
Az első, MEB padlólemezre alapuló autók jövőre kerülnek gyártásba Németországban, de a zwickaui gyárban jelenleg nem csak elektromos modellek készülnek.
A közel 610 000 négyzetméteres kínai gyárban 2020-ban indulhat be a gyártás, rögtön felhasználva az Ipar 4.0 szabványok nyújtotta előnyöket, többek között a kiterjesztett és virtuális valóság technológiáit. A gyár elsőként feltehetően egy elektromos SUV-t fog gyártani, ami valószínűleg az I.D. CROZZ lesz.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!