Egyedülálló élményben lehetett részünk pár napja a Velencei-tónál rendezett Jaguar/Land Rover szervezésében tartott tesztvezetés során, ahol kipróbálhattuk a Magyarországon fellelhető Jaguar I-Pace első darabjainak egyikét.
A rendezvény a Velence Korzó melletti parkolóban került megrendezésre, ahol a szervezők elkeríthették a parkoló egy részét és szebbnél szebb Jaguar, valamint Land Rover modelleket állítottak ki a helyszínen! De ennél egy még érdekesebb dolog is várt ránk, ugyanis a pár héttel ezelőtti időpont foglalások értelmében én is és szerkesztő kollégám is megkaptuk egy tesztvezetésre a Jaguar I-Pace 1-1 kiállított darabját.
Jómagam úgy gondoltam, kicsit korábban érkezem a helyszínre, hogy legyen időm körülnézni és fényképeket készíteni az eseményről. Úton Székesfehérvárról azon gondolkodtam, vajon hogyan fogják az I-Pace tesztautókat tölteni, hiszen várhatóan egész nap nyüstölés alatt lesznek. A kérdésemre meg is kaptam a választ a helyszínen, mert egy ideiglenes talpazatra telepített 50 kW-os DC villámtöltőt hoztak a szervezők magukkal, amin éppen az egyik I-Pace lógott a fényképek készítésekor.
A regisztrációs pultnál történt adategyeztetés után még volt egy kis időm, gondoltam beszélgetek a szervezőkkel kicsit, akik nagyon készségesen segítettek a felmerült kérdéseim megválaszolásában. Meglepően sokan mondták, hogy olvasnak minket, akár napi rendszerességgel.
Aztán eljött a 18:30 és beülhettem a tesztautók egyikébe végre! Az I-Pace meglepően alacsony, de csak ahhoz képest, amit az ember a képek után várna. Azonban ha már méretekről van szó, nézzük meg röviden, mit tud az I-Pace. A valós méretei az autónak:
Hosszúság: 4682 mm
Szélesség: 1920 mm
Magasság: 1565 mm
Tengelytáv: 2990 mm
A csomagtartó mérete 656 liter, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1453 litert kapunk.
Az autó akár 22 colos felnikkel is kérhető, a kilincsek besüllyednek a karosszériába, felár ellenében pedig légrugós felfüggesztés is kérhető, ami 105 km/órás sebesség fölött automatikusan 10 milliméterrel csökkenti az autó hasmagasságát.
A teljesen elektromos Jaguar I-Pace meghajtásáról két villanymotor gondoskodik, egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen került elhelyezésre és ezáltal összkerékhajtást kapunk.
A motorokat egy 90 kWh-s akkumulátorcsomag táplálja, amely WLTP mérés szerint akár 458 kilométeres hatótávolságot kínál. A 80%-os állapotot 100 kW-os villámtöltővel már 40 perc alatt elérhető, a 100 kilométeres hatótávolság pedig 10 perc alatt hozható. AC töltésre is lehetőség van, ami sajnos csak 7kW (1x32A).
A villanymotorok 294 kilowattos teljesítménye 400 lóerőnek felelnek meg, innen a modell teljes neve ami Jaguar I-Pace EV400. A 0-100-as gyorsulást 4.8 másodperc alatt hozza, ami a Tesla Model X 100D 4.9 másodperces értékénél is jobb. Igaz a Tesla nehezebb az alumínium karosszériás I-Pace-nél.
Ami az árat illeti, az alap modell 77.850 EUR (24.4 millió ft), a top felszereltségért 91.720 EUR-t kell fizetni (28.7 millió ft).
Ennyi adat után térjünk vissza a tesztvezetéshez. Sajnos csak egy előre kijelölt útvonalon tudtuk vezetni az autót, pedig nagyon kíváncsiak lettünk volna mondjuk az autópályás fogyasztásra. De majd annak is eljön az ideje. Az autóba beülve rögtön feltűnt a beltéri anyagok kiváló minősége, valamint a teljesen digitális műszerfal és középkonzol is lenyűgözően szépek voltak.
De akkor induljunk is el vele- Az útvonal úgy nézett ki, hogy Velencéről indultunk az alsó (tóparti) úton, ahol egy kihalt, egyenes részen kipróbálhattuk a padlógázas gyorsulást is egy egyenes szakaszon. Hát nem semmi az autó az biztos. Vezettem pár elektromos autót már, de eddig az I-Pace-nek volt a legbitangabb gyorsulása!!
Közel 20 percig tartott a tesztkör, ami Agárdnál vett egy fordulatot és elindultunk vissza Velencére, ahonnan indultunk. A 13 km-es tesztút végére 20.5 kWh/100 km jött ki. A visszatöltött energia mennyisége 0.8 kWh lett.
Nagyon tetszett az I-Pace és biztosak vagyunk benne, hogy akinek lesz lehetősége megvenni ezt az autót, nem fog csalódni benne!