A Daimler eddig is igyekezett úttörőnek számítani az e-teherautók építésében, a Mitsubishi Fuso eCanterre például azonnal lecsapott az UPS csomagszállító, de az idővel összkerékhajtást is kapó eActros egy szinttel még komolyabb lesz. A Fuso egyetlen töltéssel maximum 100 kilométeres távot képes megtenni, egyértelműen városi szolgálatra tervezték. A Daimler fő márkája, a Mercedes-Benz most viszont rátesz egy lapáttal: az elektromos Actros forradalmasíthatja a közúti áruszállítást.
Ennek előszelét mutatták be tegnap, ugyanis a Mercedes-Benz leszállította az első tíz darab tisztán elektromos teherautóját Németország egyik legnagyobb logisztikai cégének a Hermes-nek. A Daimler stratégiai partnere eddig is oda tette magát, ugyanis a Hermes mintegy 1500 darab teljesen elektromos Mercedes-Benz Sprintert és Vitot fog vásárolni 2020-ig. A vásárlás már 2018 év elején kezdetét vette, és először Stuttgartban és Hamburgban fogják bevetni a teljesen elektromos kis teherautókat. A Hermes számára a villamosítás hosszú távú terv, melynek végső célja, hogy 2025-ig teljesen zéró kibocsájtást érjenek el minden nagyobb német város belső kerületeiben.
Ezzel a tíz darab eActros teherautóval a Hermes még közelebb kerül ahhoz, hogy elérje ezt a nemes célt. Egyelőre az első két év csak a tesztről fog szólni, így legalább a Mercedes is egy átfogó képet kap arról, hogy a végső sorozatgyártás előtt még mi mindenen lehet javítani az elektromos teherautón. Stefan Buchner, a Mercedes-Benz teherautók vezetője megjegyezte: „Az eActrosokkal folytatott gyakorlati próbálkozások fontos mérföldkőnek számítanak a sorozatgyártás felé vezető úton. Szeretnénk ezeket az átfogó eredményeket felhasználni még a 2021-es végső sorozatgyártás előtt.”
A Daimler két változatot épített az eActros-ból, az egyik egy 18 míg a másik egy 25 tonnás össztömegű teherautó. Az eActros a dízeles modell alvázára épül, azonban az elektromos hajtáslánc befogadására szükség volt néhány módosításra. A hajtott tengely például abból a ZF AVE 130-asból lett kifejlesztve, amelyet eddig a Mercedes a hibrid és üzemanyag-cellás buszokban használt portáltengelyként. A tengelyházat ugyanakkor teljesen újratervezték és jóval magasabbra helyezték, ennek köszönhetően 200 milliméternél is nagyobb hasmagasságot értek el. A hajtáslánc két, háromfázisú 400 volt névleges feszültségű elektromos motort foglal magában, melyeket a hátsó tengelyen helyeztek el. A folyadékhűtéses elektromos erőforrások egyenként 125 kW-os(170 lóerő) teljesítményre és 485 Nm-res maximális nyomaték leadására képesek.
A gyártó szerint ezekkel az elektromos motorokkal a dízeles teherautókéval megegyező nyomaték áll rendelkezésre az eActrosnál. Az akkupakk egy 240 kWh teljesítményű(EvoBus GmbH), lítium-ionos csomag, mellyel legfeljebb 200 kilométeres hatótávra lesz képes a kamion. Az akkumulátor pedig 2-11 óra alatt feltölthető, persze ez függ a töltő teljesítményétől (150-20 kW).
Az eActros sorozatgyártása 2021-ben indulhat!
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Mercedes-Benz és a Smart világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Mercedes-Benz, Smart Elektromos és Plug-in hibrid autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!