A cég marketing managere, David Salguero szerint aki nemrég nyilatkozott az Autocar magazinnak, elárulta, hogy a cég 2019-től már piacra szeretné dobni az Air modellt.
Egyszerre lesz kényelmes, és élvezetesen vezethető, kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos autó. David Salguero szerint, megvan a garancia, hogy az Air képes lesz versenyre kelni olyan nagy márkákkal mint az Audi, BMW vagy a Mercedes-Benz. Kiemelte, hogy az 1000 lóerős modell tervezési folyamatát Peter Rawlinson vezényli, aki korábban már a Lotus-nál, Jaguar-nál és a Tesla-nál is dolgozott.
A marketing manager szerint, az Air sokkal erősebb lesz, mint a felsorolt gyártók által kínált típusok. Rawlinson “a legjobb ember a feladatra – aki tudja, hogy kell elkészíteni egy gyönyörűen kezelhető autót.”
Pár napja pedig a Laguna Seca versenypályán 1:41.67-es időt ért el a vállalat első elektromos modellje. Elsőre ez az idő nem épp egy bajnoki kör, de a gyártó közleménye szerint nem is rekorddöntés volt a cél. Hanem, hogy nagy sebesség melletti teszteket hajtsanak végre. 2017 júliusában 378 km/órás végsebességet is elértek a modellel, ám továbbra sem tudni, hogy ezzel mit szeretnének elérni, hisz a való életben ekkora sebességet csak lezárt pályán lehet hozni.
A lenti videóból nem derül ki, hogy a a felvételen melyik modellt láthatjuk, hisz a gyártó korábban két különböző e-autót harangozott be. Az egyik 400 lóerős teljesítménnyel és 386 kilométeres hatótávval, a másik pedig 1000 lóerővel és közel 650 kilométeres hatótávolsággal lehet megvenni.
Konkrét időpontokról és adatokról még nem beszélt a gyártó. Egy korábbi közleményük szerint a gyártás 2019-ben indulhat meg Arizonában, először egy 10.000 példányos darabszámot határoztak meg az első évre, amit később pedig 60.000-re növelnének. A jelenleg építés alatt álló gyár kapacitása 130 ezer autó gyártását teszi majd lehetővé.
Nemrég pedig a szaúdi szuverén befektetési alap fordult egy egymilliárd dolláros ajánlattal a vállalathoz, miután meghiúsult a tárgyalás a Tesla-val.