A német startup megnyitotta első összeszerelő üzemét Aachen mellett.
Ha a termelés beindul (a tervek szerint már indén év végére), a cél az évi 10.000 darab összeszerelt autó.
A 16.000 négyzetméteres csarnok a hírek szerint már az Ipar 4.0 szabványt fogja használni, mely többek között a folyamatok digitális összehangolását is jelenti. A kifejezés a negyedik ipari forradalomra utalva az információs technológia és az automatizálás egyre szorosabb összefonódását, illetve ezen keresztül a gyártási módszerek alapvető megváltozását elhozó időszak összefoglaló neve. A termelési feladatokat a humán erőforrástól egyre inkább átvevő gépek működéséhez azonban több tényező is szükséges.
Impozáns tervei vannak a német startupnak, hiszen jövőre már egy ugyanekkora méretű bővülést terveznek, mint a mostani csarnok. Az idei év elején még májusra tervezték a gyártás beindítását és októberre a kiszállítások megkezdését. Ám eltolták az egész folyamatot 2 hónappal, mert szeretnék ezt az időt teszteléssel és a folyamatok optimalizálásával tölteni.
A most átadott gyár 142 alkalmazottal kezdi meg a munkát, míg 2019-től már 2 műszakban készülnének majd az autók, így elérve az évi 20.000 darab autót. A teljes beruházás értéke 25.7 millió euró, ebből 2.6 milliót az állam biztosított, támogatás formájában. Az autó 3 kivitelben lesz elérhető, figyelembe véve az elektromos motor erejét. Ami biztos még, hogy az autó 230V-os rendszerét a Bosch fogja szállítani, az eredetileg tervezett 48V-os helyett.
MODELL | e.GO Life 20 | e.GO Life 40 | e.GO Life 60 |
---|---|---|---|
Súly | |||
Nettó tömeg | 880 kg (14.9 kWh-s akkuval) | 900 kg (17.9 kWh-s akkuval) | 950 kg (23.9 kWh-s akkuval) |
Teljes tömeg | 1,300 kg | 1,300 kg | 1,300 kg |
Terhelhetőség | 420 kg | 400 kg | 350 kg |
Tengelyterhelés elosztása (elöl / hátul) | 50/50 % | 49/51 % | 47/53 % |
Akkumulátor | |||
Típus | Lithium-Ion | Lithium-Ion | Lithium-Ion |
kapacitás | 14.9 kWh | 17.9 kWh | 23.9 kWh |
Akku feszültség | 230 V | 280 V | 380 V |
Hatótáv (NEDC) | 121 km | 142 km | 184 km |
Hatótáv városban | 104 km | 124 km | 158 km |
Töltési idő (230 V) | 5.4 óra | 7.3 óra | 9.8 óra |
Töltési idő (Type 2, 1 fázis ) | 3.8 óra | 4.5 óra | 6.9 óra |
Teljesítmény | |||
Folyamatos/Csúcs | 20/20 kW | 24/40 kW | 32/60 kW |
Vezetési adatok | |||
Végsebesség | 116 km/h | 130 km/h | 152 km/h |
Utazósebesség | 114 km/h | 122 km/h | 135 km/h |
Gyorsulás 0-50 km/h | 7.7 sec | 4.7 sec | 3.4 sec |
Energiafogyasztás | |||
100 km-en (NEDC) | 11.9 kWh | 12.1 kWh | 12.5 kWh |
Külső méretek | |||
Hosszúság | 3,348 mm | 3,348 mm | 3,348 mm |
Szélesség | 1,700 mm | 1,700 mm | 1,700 mm |
Magasság | 1,567 mm | 1,567 mm | 1,567 mm |
Tengelytáv | 2,200 mm | 2,200 mm | 2,200 mm |
Nyomtáv (első) alapverzió | 1,475 mm | 1,475 mm | 1,475 mm |
Nyomtáv (Hátsó) alapverzió | 1,483 mm | 1,483 mm | 1,483 mm |
További adatok | |||
Fordulókör | kb. 9 m | kb. 9 m | kb. 9 m |
Ülések száma | 4 | 4 | 4 |
Induló ár (akkumulátorral) | € 15,900 | € 17,400 | € 19,900 |