Merész vállalkozásba fogott a japán autóipar, a 2020-as évek elejére már piacon értékesíthető szilárdtest-akkumulátorokat gyártanának.
Az összefogás résztvevői pedig a legnagyobb japán autógyárak, mint a Toyota, Nissan és a Honda, de itt találjuk az akkumulátorgyártás egyik nagyágyúját is, aki a Panasonic. Ehhez a neves társasághoz csatlakozott még további 23 cég, akik valószínűleg további tudományos eredményekkel tudják majd megtámogatni a kitűzött célokat.
Az már látható, hogy a japán akkumulátorgyártás kezdi elveszíteni a csatát (lítium-ion akkumulátorok tekintetében) az új kínai vállalatokkal szemben, mint a BYD és a CATL. Ezért is döntöttek úgy, hogy inkább a következő nagy dobásra koncentrálnak, ami a szilárdtest-akkumulátor lesz nagy valószínűséggel. A szövetség, köztük Toyota és a Panasonic is egy konzorciumot hoztak létre, a NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization) vezetésével, akik már korábban is szilárdtestalapú akkumulátorok kutatásával foglalkoztak.
A konzorcium kutatási részlege ki is tűzte a dátumot, amikortól az alap technológiáknak a piacon is értékesíthetőnek is kell lenniük, ez pedig 2022 lesz. A hosszútávú cél pedig 90$/ kWh érték elérése 2030-ra. Ami nagyjából az 1/3-a jelenlegi, lítium-alapú akkumulátorokénak.