A várakozásoknak megfelelően ma reggel hivatalos sajtóanyagban ismertette a bajor gyártó az első elektromos meghajtású crossoverüket.
A BMW márka modellpalettáján 2020-ban debütál az első, sorozatgyártásban kínált, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt négykerekű, amelyet a bajor prémiumgyártó az egyik legnépszerűbb Sports Activity Vehicle (SAV) modell műszaki alapjaira épít fel. Az új korszak hírnökeként bemutatkozó BMW Concept iX3 tanulmányautó első ízben Pekingben, az április 25. és május 4. között nyitva álló 2018-as Kínai Autószalonon gurul ki a nagyközönség elé.
A BMW márka első, sorozatgyártásban kínált, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt négykerekűje egy teljes értékű Sports Activity Vehicle (SAV) modell lesz – a funkcionalitás és a kényelem terén egyaránt minden kompromisszumtól mentesen. Az iX3 megérkezésével A BMW márka első, sorozatgyártásban kínált, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt négykerekűje egy teljes értékű Sports Activity Vehicle (SAV) modell lesz – a funkcionalitás és a kényelem terén egyaránt minden kompromisszumtól mentesen.
A BMW Concept iX3 tanulmányautó világpremierjével a BMW Group új fejezetet nyit hálózatról tölthető vállalati stratégiájában. A vállalatcsoport rugalmasan alakítható járműstruktúráinak és moduláris modellépítési szisztémájának köszönhetően a jövőben a BMW Group elsőkerék-meghajtású, összkerékhajtású és hátsókerék-meghajtású platformjainak bármelyike hálózatról tölthető hajtáslánccal is felszerelhető lesz, amely azt jelenti, hogy az elkövetkező években a bajor prémiumgyártó a piaci igények alakulásával párhuzamosan bármelyik modelljét tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal is elláthatja.
Az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia alkatrészei könnyű önsúlyuknak, végtelenül kompakt méretüknek és eltérő teljesítményszintjüknek köszönhetően minden korábbinál egyszerűbben építhetők be a különböző járműstruktúrákba, amelyet a moduláris modellépítési szisztéma rugalmas megoldásai még tovább könnyítenek. A BMW Group a jövőben így szinte bármelyik modelljébe képes lesz beépíteni a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját.
kompakt kialakítás. Az elektromos motor, a váltó és a vezérlőelektronika egy különálló, elektromos meghajtású házban kapott helyet, amelynek köszönhetően az egység minden korábbinál egyszerűbben integrálható a különböző járműstruktúrákba. A moduláris felépítés ráadásul azt is lehetővé teszi, hogy a mérnökök a hajtáslánc teljesítményszintjét az adott modell karakteréhez hangolják, az egyes alkatrészek elrendezését pedig a rendelkezésre álló hely függvényében módosítsák. Az ötödik generációs hajtáslánc másik legnagyobb előnye, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé.
A BMW Concept iX3 tanulmányautó frontrészén a jellegzetes „hűtőrács” és a BMW i divízió márkalogója utal a tisztán elektromos meghajtásra. Az összefüggő kék keretbe foglalt, teljesen zárt „hűtőrács” a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott BMW i Vision Dynamics tanulmányautó klasszikus stílusjegyét idézi. A „hűtőrács-pár” lezárásával a mérnökök jelentős mértékben csökkentették a modell légellenállását, amely a menetteljesítményre és a hajtáslánc hatékonyságára is jótékony hatást gyakorol.
A 2018-as Kínai Autószalonon debütáló tanulmányautó egyedi karosszériajegyeit a BMW i divízió kék árnyalata szegélyezi, így a zárt „hűtőrács” kerete mellett a márkalogó körvonala, a két oldalsó küszöbtoldat és a hátsó lökhárító diffúzorbetétje is ebben a színben pompázik. A messziről felismerhető karosszériajegyek kiválóan harmonizálnak a BMW Concept iX3 tanulmányautó Moonstone Silver árnyalatú matt karosszéria-fényezésével. A modell alatt mindemellett aerodinamikailag optimalizált könnyűfém keréktárcsák gurulnak.
]A BMW i divízióról
BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellel, a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval és a BMW iPerformance modellekkel a világ 54 országában van jelen.
A BMW i almárka új célcsoportokkal ismerteti meg a vállalatcsoport termékeit, miközben nem csupán házon belül, de iparágon belül is innovációs iránymutatóként szolgál. A BMW i modellekben bemutatott úttörő járműtechnológiákat a bajor prémiumgyártó összes modellje megörökli.
A BMW i divízió égisze alatt egyesül továbbá számos kiegészítő mobilitási szolgáltatás, így a DriveNow és a ReachNow autómegosztó szolgáltatások, a ChargeNow nemzetközi járműtöltési hálózat, a parkolóhely-keresést, -foglalást és –fizetési opciót is kínáló ParkNow parkolási segédlet, a nagyvárosok mobilitását forradalmasító megoldások felkarolására létrehozott BMW i Ventures társaság, az elektromos mobilitást támogató szolgáltatások háttérintézményeként tevékenykedő BMW Energy Services, valamint a kormány
Érdekelnek a hírek, érdekességek a BMW és a Mini világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország BMW, Mini Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!