Év elején érkezett a hír, hogy utód nélkül maradhat a méltán híres BMW i3 és i8. Nem biztos, hogy a jelenleg piacon levő i3 és i8 közvetlen utódjainak legyártására valaha is sor kerül. Az viszont biztos, hogy az “i” márka alatt a jövőben is érkezni fognak teljesen új modellek a bajor gyártótól. A BMW az i3 elkészítésével eredetileg azt szerette volna szemléltetni, hogy miképp képzeli el az elektromos hajtásláncot az autóiban, az i8 pedig a hibrid hajtásláncban rejlő erőt hivatott bemutatni. Így előfordulhat, hogy az autók életciklusuk végén a gyártó befejezettnek tekinti pályafutásukat.
A BMW X7 iPerformance és a BMW iX3 után újabb modell képezheti részét a gyártó elektromosautó-stratégiájának, melynek keretében 25 ilyen modell érkezik meg 2025-ig. Egyes források pedig tényként közlik, hogy 2022-re már a kereskedésekbe kerülhet egy kisebb elektromos meghajtású SUV. Ez a modell a jelenleg piacon levő i3 leváltására érkezhet, ám mivel utóbbi modell szinte teljes egészében karbonból készül és nem tartozik a legolcsóbb elektromos autók közé, a BMW vált, és az utódnál már a költséghatékonyabb, alumínium és acél felhasználásával elkészített FAAR nevet viselő elsőkerék-hajtású architektúrát fogja használni. A karbon száműzése jelentős mértékben csökkentheti az autó árát, amely ettől függetlenül hasonló teljesítményre lesz képes. Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója nemrég úgy nyilatkozott, hogy modelltől függően az ötödik-generációs eDrive rendszerük akár 550 és 700 kilométer közötti hatótávolságot is kínálni tud majd a vásárlóknak, így szinte biztos, hogy az újdonságot többféle teljesítményváltozatban is piacra dobja a vállalat.
forrás: BMWBlog