Amíg elvoltunk foglalva a Mission E-vel és az autóról készült kémfotókkal addig a Porsche sem ült a babérjain. Tesztelte a Mission E-t és egy teljesen új elektromos autó koncepciót tervezett és hozott el a Genfi Autószalonra.
Az újdonságról elég sokat elárult a gyártó. A crossover a 2015-ben bemutatott Mission E alapjaira épült, és olyan elemeket tartalmaz, amelyek közel állnak a szériagyártáshoz. A Mission E Cross Turismo elején rögtön észrevehető a 911-es megszokott jegyei, a fényszórók alatt a függőleges légbeömlők és légfüggönyök, így adva egy karakteres megjelenést a kocsinak. Megkapta a matrix LED lámpákat is.
Miután egy szabadidő-autóról van szó, igyekeztek terepes jelleggel is felvértezni. Emelték a hasmagasságot, védőburkolatokat helyeztek el a kerékjárati íveken, látványos első spoiler látható többek között az 1.99 méter széles kocsin, míg a 20 colos felnikre 275/40 R 20-as abroncsokat szereltek. A háromdimenziós kialakítású Porsche feliratban üvegből vannak a betűk, ahol töltés közben pulzál az E. A sportosan lejtő tetővonal pedig a Panamera Sport Turismo-ból került át az elektromos koncepcióba.
Az utasteret teljesen átszabták, négy különálló ülést alakítottak ki, a panorámatető pedig még nagyobb térérzetet kölcsönöz az autónak. A második üléssor támlái lehajthatók, a csomagtartóban sínek és állítható/eltávolítható hevederek segítségével lehet rögzíteni a rakományt. A műszerfalat kihúzták teljesen az autó széléig, így még szélesebbnek tűnik az elektromos koncepció. Egy extra széles kijelzőt tettek az utas elé is, a szabadon álló fő műszercsoportot digitális információk alkotják TFT kijelzőn megjelenítve és a sofőr felé fordítva. A belső visszapillantóban egy kamerát helyeztek el, ami figyeli, hogy hova néz éppen a sofőr, és azt a műszert emeli ki a három közül, amire éppen szegeződik a tekintete.
A Mission E Cross Turismo akkumulátora egyaránt tölthető villámtöltéssel, indukció révén az erre megfelelő töltőállomásokon, vagy otthon a Porsche gyári energiatároló rendszere által. A lítium-ion akkumulátor 15 perc alatt olyan szintre tölthető, ami 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A két szinkronmotor rendszerteljesítménye több mint 600 lóerő, a százas sprintidő kevesebb, mint 3.5 másodperc, 12 másodperc alatt már kétszázzal tud repeszteni. Továbbá a Porsche felhívja a figyelmet, hogy a Mission E Cross Turismo képes a folyamatos teljesítmény-leadásra is. Azaz, úgy lehet vele egymás után többször is gyorsulni, hogy nem csökken a rendelkezésre álló erő. Pont valamelyik nap írtunk erről, mikor Stefan Weckbach keményen beszólt az Teslának.
A hajtás mind a négy keréken jelentkezik, az összkerék-kormányzás egyszerre fokozza a stabilitást és az agilitást, az adaptív légrugózás akár 5 centivel is megtoldhatja a hasmagasságot.
forrás: Motor1