A tavalyi évben több hír is megjelent a Bosch részvételéről az akkumulátorgyártásban. Ám úgy tűnik, ezek mégsem valósulnak meg.
A Bosch egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak, így jó ötletnek tűnhetett számukra még tavaly, hogy beszálljanak az e-autók akkumulátorcelláinak gyártásába és fejlesztésébe.
Ezt több komoly beruházás bejelentésével kezdték a múlt évben, ennek egyik eleme volt 2016-ban a Seeo Inc. felvásárlása, ami egy kaliforniai-székhelyű startup és szilárdtest-akkumulátorokkal foglalkozik. A Bosch elsősorban a startup szellemi tulajdonai miatt vette meg a céget, de a személyzetet is átvette. A Seeo legfontosabb fejlesztése, hogy képesek 350 Wh energiát tárolni egy lítium-polimer akkumulátorban kilogrammonként. Összehasonlításképpen a jelenlegi vezető, a Tesla csupán 230 Wh-t tud tárolni a Panasonic gyártmányú akkumulátoraiban kilogrammonként.
Ha a Bosch és a Seeo közös vállalkozása sikeres lett volna, 5 éven belül megjelenhetne egy olyan 50 kWh kapacitású akkumulátor, ami csupán 190 kg súlyú lenne. Azonban sajnos erről a forradalmi akkumulátorról azóta sincs újabb hír.
2017 decemberében jelentette be a Bsoch, hogy 20 milliárd eurót kívánnak befektetni annak érdekében, hogy 2030-ra 200GWh kapacitásnak megfelelő akkumulátort gyárthassanak le. Ezzel olyan szintű gyártókkal került volna egy sorba, mint a Panasonic, LG Chem, Samsung SDI és a CATL.
Ám sajnos a mai bejelentés értelmében ezek a nagyszabású tervek most lekerülnek a napirendről a vállalatnál. A Bosch egyik vezetője, Dr. Rolf Bulander (Bosch executive) is kommentálta a döntést:
„A Bosch számára nagyon fontos, hogy megértsük az akkumulátorcellák technikai oldalát. de ezt nem egyedül akarjuk elérni”
Ennek következményeként a német vállalat megválik a Seeo cégtől is, amihez nem is olyan régen még nagy reményeket fűztek. Ennek ellenére a Bosch továbbra is a szilárdtest-akkumulátorban látja a jövőt, csak nem az ő közreműködésükkel.