A Nissan veszi át a Renault helyét az ötödik szezontól a Formula E-ben, ezért Gareth Dunsmore a Nissan elektromos ágazatának európai vezetője nagyon fontosnak tartja, hogy a márka elkötelezze magát a motorsport mellett. A FIA elektromos formulaautó-bajnoksága pedig remekül passzol a profilhoz és a célnak is megfelel.
Dunsmore az Automotive News Europe-nak adott interjút, ahol elmesélte, hogy: „2012 óta vezetek Nissan Leaf-et, és a saját arcomra is kiül az úgynevezett „Leaf-mosoly” mikor vezetek. Ez egyfajta önelégültség, miszerint tudsz valamit, amiről a melletted levő srác aki egy belsőégésű motorral hajtott autóban ül, nem tud. Izgalom, amit a rögtön jelentkező nyomaték ad. Ennek pedig a legjobb helye a Formula E-ben van. Itt megmutathatjuk, hogy az elektromos járművek izgalmasak.”
A Nissan szempontjából Európa volt a legfontosabb és első számú piac az elmúlt két évben az elektromos járművek tekintetében. Továbbra is úgy gondolják, hogy az elkövetkező 18 hónapban egyedülálló szerepben vannak, köszönhetően az új LEAF-nek és az e-NV200-nak. Mindkettő hatótávja nagyobb lett és elérhető áron adják az új autókat, mindamellett szívesen látják a riválisokat és örülnek is nekik, hangsúlyozta a 37 éves szakember, mert szükség van arra, hogy „a fogyasztók választani tudjanak”, és „az embereknek tisztában kell lenniük azzal, hogy vannak opciók”.
Továbbá megemlítette, hogy: „A Formula E esetében a zéró emisszióról és az elektromosságról van szó, de ami igazán kulcsfontosságú a számunkra az az, hogy a rajongók elkötelezettek legyenek. Nagy különbség van azon a téren, hogy látsz valamit a tévében és átéled azt, vagy hallasz róla egy baráttól, egy családtagtól, akit meggyőzött a dolog.”