A német gyártó nemrég jelentette be, hogy csatlakozott egy fejlesztési projekthez, amit az Alta Devices vezet. Az Alta pedig a kínai vonatkozású napelem specialista, a Hanergy leányvállalata.
A projekt első komoly célkitűzése, hogy sikerüljön napelem cellákat beépíteni az Audi panoráma napfénytetők üvegébe és a prototípus az év végére bemutatható fázisba érjen.
További elvárás, hogy a napfénytetőbe integrált napelemek az adott jármű teljes tetejét be tudják fedni, így látva el kiegészítő energiaforrással a jövőbeni elektromos és hibrid járműveket a márkán belül. Kezdetben csak olyan komfort rendszerek üzemelnének róla, mint az ülésfűtés, vagy a klíma, de ha sikerül a hatékonyságot megfelelő szintre emelni, akár hatótáv növelésre is alkalmaznák. Jelentések szerint az Alta Devices által gyártott vékony-film alapú, flexibilis napelemcellák hatékonysága 25% körül van jelenleg.
„Az elektromos autók hatótávja döntő szerepet tölt be ügyfeleinknél. A Hanergy-vel közösen innovatív szolártechnológiát tervezünk elektromos autóinkba, amely kiterjeszti a hatótávot, ráadásul fenntartható forrásból.”– nyilatkozta Dr. Bernd Martens, az Audi Igazgatótanácsának tagja.
„A későbbiekben a napelem már közvetlenül a meghajtásban szerepet játszó akkumulátorokat tölthetné. Ez egy mérföldkő lenne a fenntartható, kibocsátásmentes mobilitás elérésében. A zöld energiát az innovatív napelemek generálják. Hatékonyságuk több, mint 25 százalék, nagyon vékonyak és rugalmasak. Ezenkívül nagyon jól működnek alacsony fény és magas hőmérséklet esetén is. A napelemeket Kaliforniai Alta Devices gyártja.” – folytatta Martens.
Dr. Ding Jian, a Hanergy Thin Film Power Group Limited alelnöke, az Alta Devices, Inc. vezérigazgatója és az Audi / Hanergy Thin Film SolarCell Kutatási és Fejlesztési Projekt vezetője, elmondta: ” Ez a partnerség az Audival az első, amit egy high-end autógyártóval köthettünk. Ha kombináljuk az Alta folyamatos napelem technológiai áttöréseit az az Audi szakértelmével, talán a jövőben egy napelemes autót is bemutathatunk egyszer”