A következő néhány évben a Mini Electric lehet a BMW első típusa, amit már a továbbfejlesztett technológiák jegyében gyártanak.
Ahogy a Daimler kisautója a Smart, úgy a Mini is elsősorban a hatékony üzemanyag-felhasználású városi közlekedést célozza meg, szóval ideális alanyok az elektromos átalakításra. Remélhetőleg a Mini esetében nem ismétlődik meg a Smart USA-béli bakija sehol sem a világon. Pár hónapja döntött úgy a Daimler, hogy záros határidőn belül át kell állnia minden Smart kereskedőnek az elektromos Smartok eladására a hagyományos belsőégésűekkel szemben. Ez igen komoly, nagyjából 2/3-os piacvesztést eredményezett a márkának az Államokban. Igen komoly esély van rá, hogy a BMW is hasonló lépést tervez a Minivel.
A Mini menedzsmentjének egyik tagja, Peter Schwarzbauer szerint már felvették a kapcsolatot más autógyártókkal is, hogy kiterjesszék a márka elektromos felhozatalának technikai alapjait, ami bizony vezethet ahhoz, hogy a teljes Mini márka elektromossá váljon. Bár pletykák vannak, miszerint a kínai Great Wall Motor Co. egy potenciális partner lenne ebben, ezeket a Mini vezetői visszautasították.
Az év elején a BMW már bemutatta első Mini Electric koncepcióautóját, a sorozatgyártásra érett modell mégis csak majd 2019ben lesz várható. Remek kiegészítője lesz a BMW elektromos felhozatalának, elég csak az érkező iNEXT szedánra gondolnunk, ami ráadásul önvezető funkciókkal is fel lesz vértezve.