Bár a VW viszonylag későn szállt be az elektromos autó piacba, azt már biztosan tudják, hogy a Plug-In Hibrideket egyszerűen átugorják és rögtön a teljes elektromos meghajtásra koncentrálnak Észak-Amerikában és más piacokon is.
A gyártó tervei szerint 5 modellel terveznek a következő öt évben és csak tisztán elektromos meghajtásban gondolkodnak. A márka vezére Herbert Diess is erről nyilatkozott. Diess elkötelezett a gyártó új MEB (Modular Electrification Toolkit)padlólemezében, ami biztosítja a folyamatos gyártást és természetesen a profitot is.
További jó hír, hogy a teljes márkára vetítve 15 modell lesz elérhető elektromos meghajtással. Az akkumulátorok egyre fejlettebbé és olcsóbb gyártásúvá vállnak, más autógyárak is ebbe az irányba indulhatnak el, kihagyva a Plug-In Hibrid technológiát.
A Volkswagen terveiben 2025-ig minimum 1 millió eladott autó szerepel, ebből 200.000 az amerikai piacra irányítva. Diess szerint a Tiguan lehet a best-seller típusuk, ám ebből sem terveznek hibrid verziót, pedig ha a kínai piacon is tarolni akarnak, muszáj észben tartaniuk, hogy bizony Kínai elektromos autó piac alapvetően a hibrid meghajtást preferálja. Véleménye szerint az MEB platformra tervezett autók sikere alapvetően a „szilárdtest akkumulátorok” (Solid-state battery) elterjedésekor lesz igazán megugró, amit 2024 vagy 2025 környékére jósol.
A kapcsolódó járművek komplett operációs rendszert kapnak majd, amit a felhasználó a mobilhálózaton érkező frissítésekkel tarthat naprakészen saját maga is.