A Norvég kormány gondolt egyet és kitalálta a Tesla adót. Egyszerűen – luxus autó modellek támogatásának és értékesítésének a korlátozása.
Bővebben, a nagy és nehéz elektromos autók is ugyanúgy igénybe veszik az utakat mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt társaik. Ezért a norvég kormány a 2018-as költségvetési törvény tervezetének a részeként kitalálta, hogy az elektromos autók vásárlásához kínált adókedvezményeket eltörlik. Pedig, ezek a kedvezmények jelentősen hozzájárultak a Skandináv ország sikereihez, ugyanis itt a legnagyobb az elektromos autók aránya a világon. A kormány szerint ezeket a kedvezményeket elsősorban a sokkal inkább kis méretű, hazai gyártású elektromos autóknak találták ki és vezették be. Mintsem a nagyméretű külföldi luxusmodellekre. Mint például a Tesla Model X.
2016-ban az új autók 29%-a teljesen elektromos vagy hibrid volt Norvégiában. Az idei évnek még nincs vége, de már szeptember végéig 90%-al megugrott a Tesla értékesítési mutatója. A változtatások a nagyobb járművek regisztrációs adó alóli felmentést és a céges autók adókedvezményeit érintheti. Így várható a nagyobb elektromos autók fogyasztói árának érdemi emelkedése is.
Néhány példa, hogy a Tesla Model X és S esetében mennyit kellene még fizetni az autó árára:
- Model X P100D – 2.509 kg = ~ 11.000 USD
- Model X 100D – 2.459 kg = ~ 9.800 USD
- Model X 75D – 2.300 kg = ~ 7.300 USD
- Model S P100D – 2.250 kg = ~ 4.850 USD
- Model S 100D – 2.200 kg = ~ 4.000 USD
- Model S75D – 2.090 kg = ~ 1.450 USD